خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با ایلنا:

کمبود جدی در حوزه خون وجود ندارد/ لزوم اهدای خون توسط مردم برای مدیریت حوادث جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۴۱

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: پذیرای اهداکنندگان خون هستیم تا در سال جدید با مشکلی رو به رو نشویم و اگر حوادث پیش‌بینی نشده و حوادث جاده‌ای زیاد بود، بتوانیم آنها را مدیریت کنیم.

علی اکبر پور فتح‌اله (مدیر عامل سازمان انتقال خون) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ذخیره خون در ایام عید گفت: سازمان انتقال خون همیشه این موضوع را مدیریت می‌کند و اجازه نمی‌دهد، کمبود خون و فرآورده‌های آن ایجاد شود، چرا که همیشه برنامه‌ای برای ذخیره مناسب خون و فرآورده‌های آن در سراسر کشور داریم.

وی با بیان اینکه کمبود جدی در حوزه خون وجود ندارد، اظهار کرد: از آنجایی که باید یک ذخیره خونی بسیار خوبی در سال جدید داشته باشیم، طی برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد پویش‌ها پذیرای اهدا کنندگان هستیم تا در این سال با مشکلی روبه رو نشویم و اگر حوادث پیش‌بینی نشده و حوادث جاده‌ای زیاد بود، بتوانیم آنها را مدیریت کنیم.

پورفتح‌اله در خصوص انتقال خون به شهرستان‌ها تصریح کرد: نگاه ما در سازمان انتقال خون شبکه‌ای است و با توجه به شبکه خون رسانی کشور، جابه جایی فرآورده‌های خونی را انجام می‌دهیم تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به مراکز انتقال خون در سطح شهر تهران گفت: ساماندهی در استان‌ها متفاوت است، ما در تهران حداقل ۴ مرکز بزرگ اهدای خون داریم که فعال هستند و هموطنان می‌توانند به آن جا مراجعه کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال ۹۸ گفت: برای امسال نیز برنامه‌هایی داریم تا اقدامات لازم برای کفایت خون و فرهنگ‌سازی اهدای خون در میان جوانان اجرا شود، براین اساس تفاهم‌نامه‌ای با معاونت دانشجویی وزارت بهداشت و درمان منعقد شده تا اهدای خون میان جوانان گسترش یابد.

پور فتح‌اله در ادامه بیان کرد: عمده اهداکنندگان خون، افراد دوران جنگ هستند، هرم سنی اهدا کنندگان ما در حال تغییر است، باید تلاش کنیم به سوی اهدای خون جوانان برویم و در واقع باید فرهنگ اهدای خون در سراسر کشور داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون در خصوص سامانه‌های سیار انتقال خون در شهرها اظهار کرد: اکثر مراکز انتقال خون و مراکز استانی در عید باز هستند، اما استان‌هایی که ذخیره خونی مناسب داشته باشند، ممکن است روز اول و ۱۳ فرودین تعطیل باشند، اما در بقیه ایام تمامی مراکز باز هستند، ما سامانه‌های سیار در عید را کمتر مورد استفاده قرار می‌دهیم، زیرا مراکز ثابت می‌توانند جوابگوی اهدای خون باشند، این سامانه‌ها عمدتا در ادارات و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پور فتح‌اله افزود: کار ما فرهنگ‌سازی اهدای خون است. همچنین در زمینه سلامت خون فعالیت خوبی انجام شده است، همه استان‌ها تاییدیه بین المللی برای فعالیت‌هایشان در حوزه سلامت و گواهی آن را دریافت کرده اند، بنابراین تمرکز ما بر اهدا کنندگان و کیفیت خون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز