خبرگزاری کار ایران

سردار هادیانفر خبر داد:

استفاده از تکنولوژی جدید در طرح ترافیک نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۶۹۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: روزانه 44 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و 920 نفر مصدوم می شوند.

گزارش خبرنگار ایلنا، سردار کمال هادیانفر در رزمایش بزرگ ترافیکی در خدمات سفر نوروز 98 گفت: با هدف گذاری مشترک برای روان سازی ترافیک و افزایش ایمنی عبور و مرور پلیس راهور هر ساله اقدام به طرح های مشترک ترافیکی مانند طرح اربعین طرح زمستانه و طرح نوروزی با سایر سازمان‌های دخیل اجرا می کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با تلاش مجدانه پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط شاهد رشد فرهنگ ترافیک در کشور بوده ایم گفت: یکی از محورهای اصلی و اساسی و اساسی پلیس برای گسترش و بسط انضباط ترافیکی بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها و امکانات و استفاده از تکنولوژی جدید برای کنترل رفتار رانندگان و راه اندازی کمپین های مجازی برای کاهش تصادفات است که این اقدامات تاکنون آثار قابل قبولی بر جای گذاشته اند. تا جایی که توانستیم آمار تلفات جاده ای را از ۲۷ هزار و ۷۶۰ نفر در سال ۸۴ به ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر در سال ۹۶ تقلیل دهیم و کاهش ۴۱ درصدی تلفات  در جاده‌ها را شاهد بودیم  در حالی که 186 درصد تعداد خودروها 154 درصد تعداد موتورسیکلتها و 118 درصد تعداد دارندگان گواهینامه افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه روزانه 44 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و 920 نفر مصدوم می شوند گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد سالانه نزدیک به ۷ درصد از درآمد ناخالص ملی کشور صرف هزینه تصادفات رانندگی می‌شود که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و فراهم نمودن امکانات و برطرف کردن برخی از مشکلات و موانع فراروی سوانح و حوادث رانندگی را سالیانه ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهیم.

 رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: یکی از محورهای اثرگذار برای نیل به کاهش آمار تصادفات جاده ای ایجاد هم افزایی برای استفاده بهتر از ظرفیتها و امکانات سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط به موضوع ترافیک در کنار توان و آمادگی عملیاتی پلیس است نماد هم افزایی نیز اجرای رزمایش ترافیکی نوروز سال ۹۸ است که همه ما امروز شاهد آن هستیم.

هادیانفر با اشاره به شعار ترافیکی نوروز ۹۸ گفت: با شعار ترافیکی پرهیز از خطر_ آرامش در سفر در سراسر کشور طرح ترافیک نوروز سال ۹۸ از روز ۲۵ اسفند ماه سال ۹۷ آغاز و تا پایان روز 17 فروردین ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت و پلیس راهور ناجا با حضور ۳۵ هزار نفر نیرو و با مشارکت بیش از ۶۵ هزار نفر نیرو از سایر دستگاه‌های دیگر، بیش از ۱۰ میلیون همیار پلیس ۸۰۰ هزار نفر فرهنگیان ترافیک معلم این است و صد هزار نفر بازرس نامحسوس مردمی طرح نوروزی سال ۹۸ را با آمادگی کامل آغاز می کند.

 هادیانفر خاطرنشان کرد: پلیس راهور با آغاز طرح نوروزی سال ۹۸ و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های جدید شامل ۲ هزار دستگاه دست اداره ثبت تخلفات ۱۲۰۰ را به لحظه ای برای کنترل گشت های پلیس راه و راهور و هزار دستگاه دوربین البسه هزار و سیصد دستگاه خودروی کمکی از سایر رده‌های ناجا و همچنین بهره‌گیری از ۴۵۰۰  نیروی کمکی برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر استفاده می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز