خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت به ایلنا خبر داد:

رایگان شدن روادید برای سفر به عراق از سال آینده/اعلام هزینه سفر نوروزی به عتبات

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۱۳۲

رییس سازمان حج و زیارت از رایگان شدن روادید برای سفر به عراق از اواسط فروردین ماه سال آینده خبر داد.

علیرضا رشیدیان (رییس سازمان حج و زیارت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در سفر اخیر رییس‌جمهور به کشور عراق مقرر شده است؛ با توجه به فراهم شدن مقدمات از سوی وزارت امور خارجه دو کشور احتمالا از بعد نیمه فروردین صدور ویزا برای سفر به عراق رایگان شود.

وی با بیان اینکه هنوز زمان این کار قطعی نشده است، ادامه داد: برای سفر تجاری یا زیارتی به کشور عراق اخذ روادید همچنان لازم است، اما برای دریافت روادید هزینه‌ای لازم نیست پرداخت شود.

رییس سازمان حج و زیارت درباره سفرهای نوروزی به عتبات عالیات نیز گفت: امسال با بهره‌گرفتن از ظرفیت استان‌ها و شرکت‌های کارگزاری استان‌ها در کنار ظرفیت شمسا یک ظرفیت جدیدی ایجاد شده است تا مردم بتوانند راحت‌تر برای سفرهای زیارتی به عراق اقدام کنند. تا شب گذشته حدود ۵۰ درصد ظرفیت جدیدی که از طریق کارگزاران در استان‌ها ایجاد شده، تکمیل شده و به شهرها و استان‌های متقاضی اعلام شده است چنانچه متقاضی برای سفر به عتبات وجود دارد ثبت‌نام و از ظرفیت تعطیلات نوروز و ایام ماه رجب استفاده کنند.

وی ادامه داد: با این اقدام رقابتی را نیز در خصوص ارائه خدمات با کیفیت‌تر و ارزان‌تر ایجاد شد. معتقدم با این اقدام توانستیم جلوی افزایش قیمت را که تا ۲۰ درصد هوایی و ۱۵ درصد زمینی نیز پیش‌بینی شده بود، بگیریم.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: با این اقدام سفرهای هوایی کمتر از ۵ درصد افزایش خواهد داشت و تقریبا سفر هوایی از دورترین نقطه کشور به عراق در حدود ۴ میلیون تومان خواهد بود. همچنین سفرهای زمینی کمتر از ۳ درصد نسبت به قبل از ایام نوروز افزایش پیدا کرده است. قیمت‌های سفرهای زمینی از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در شهرهای نزدیک به مرز شروع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز