خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

کرسی‌های آزاداندیشی نیاز به بازنگری دارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۷۴

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در کرسی‌های نظریه‌پردازی خط قرمزی وجود ندارد، زیرا به واکاوی علم می‌پردازد.

محمد مهدی طهرانچی (رییس دانشگاه آزاد اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت کرسی‌های نظریه‌پردازی و عدم وجود هیچ گونه خطر قرمزی در آنها گفت: کرسی نظریه‌پردازی به بررسی علم می‌پردازد و از این رو علم در بررسی خود هیچ‌گونه خطر قرمزی ندارد. وقتی می‌گوییم کرسی‌های نظریه‌پردازی بنابراین خط قرمزی ندارند و منظور واکاوی علمی است.

وی در ادامه توضیح داد: کرسی نظریه‌پردازی می‌خواهد مبتنی بر یک واکاوی دقیق باشد تا بتواند راه آینده را در پارادایم اعتقادی که نظام برای حکمرانی‎اش انتخاب کرده بپیماید.

طهرانچی در پاسخ به این سوال که کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد چه وضعیتی دارند؟ گفت: کرسی‌های آزاداندیشی نیاز به بازنگری دارند، از طرف دیگر نیاز است که عمق‌بخشی در کرسی‌های آزاداندیشی مدنظر قرار گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: نکته دیگر در خصوص کرسی‌های آزاد اندیشی این است که این کرسی نیاز به آموزش دارد و باید در این آزاداندیشی تفکر صورت بگیرد، زیرا درگیر یک سری آفت‌ها است که باید  این آفت‌ها دور باشند تا انشاالله در این کرسی‌های آزاد اندیشی هم یک تلالو خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز