خبرگزاری کار ایران

سیف اعلام‌ کرد:

حداقل ۲۳ و حداکثر ۶۰ هزار تومان، قیمت تورهای شهرداری در نوروز

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۵۷

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: قیمت توری های گردشگری در نوروز امسال حداقل ۲۳ و حداکثر ۶۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سیف در نشست خبری که بعدازظهر امروز با موضوع برنامه‌های نوروزی برگزار شد، گفت: امسال برای گردشگری نوروز شعار «دور تهران بگردیم» را انتخاب کرده‌ایم. این شعار هم معنای فدا شدن برای تهران را تداعی می‌کند و هم تداعی‌کننده مهفوم گردشگری است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهرن ادامه داد: امسال طرحی به عنوان اتوبوس گردشگری خواهیم داشت در این طرح یک رینگ گردشگری که قبلا تعریف شده و مصوبه ترافیکی هم روی آن است، داریم و اتوبوس در این رینگ حرکت می‌کند و راهنمای گردشگری هم بازدیدکنندگان را راهنمایی می‌کند.

وی در ادامه گفت: گردشگران می توانند در این رینگ از مقاصد گردشگری طی توقف در ایستگاه‌ها بازدید کنند و سفرشان از ۱۰ صبح تا ساعت ۱۷ ادامه دارد.

سیف با اشاره به طرح «پرسه در شهر» گفت: این طرح هم نوروز امسال با حضور راهنمایان گردشگری اجرا می‌شود که ۱۸ مسیر برای آن طراحی شده است. بازدیدکنندگان در این مسیرها حرکت می‌کنند و در هر مقصد گردشگری که تمایل داشته باشند از گروه جدا می‌شوند و از جاذبه گردشگری بازدید بیشتر به عمل می آورند.

رئیس ستاد گردشگری تهران اضافه کرد: تورهای تهران‌گردی امسال هم ادامه خواهد داشت. البته امسال وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست و معیشت مردم به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شده است. ما سعی کرده‌ایم قیمت تمام شده تورها را به نحوی کاهش دهیم تا شاهد استقبال مردم باشیم.

شمیران‌گردی، تور نوجوان، تور تاریخ در گذر زمان (بازدید از کاخ موزه سعد‌آباد و حسینیه جماران)، تور هیجان (سورتمه تهران)، تور هیجان و نشاط (بازدید از پارک ژوراسیک و برج میلاد) از جمله این تورها است.

وی با اشاره به کانترهای استقبال در مبادی ورودی تهران هم گفت: از سال گذشته در مبادی ورودی تهران کانترهایی برای استقبال از گردشگران داشتیم و امسال هم در ۱۱ نقطه ورودی شهر این کانترها را خواهیم داشت. خیلی وقت‌ها ممکن است سفرها به تهران بدون هدف باشد و تهران را به عنوان مقصد انتخاب نکرده باشند. تهران تنها شهری است که در نوروز هتل‌ها و مراکز اقامتی آن شامل ۵۰ درصد تخفیف می‌شود. ما در کانترهای استقبال در خصوص جاذبه‌های تهران به افراد اطلاعات می‌دهیم.

به گفته سیف، نوروز امسال در تهران صد ایستگاه اطلاع‌رسانی گردشگری هم تعبیه شده است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: امسال معرفی ۳۰ مقصد گردشگری در بیلبوردها و عرشه پل‌ها را در دستور کار داریم. این کار از ابتدای نوروز انجام می‌شود. بیلبوردهای تهران دارای زمانبندی هستند و به همین دلیل پیش از نوروز امکان آغاز این کار وجود نداشت.

وی افزود: مطابق سال گذشته توزیع نقشه گردشگری شهر تهران را پیش‌بینی کرده‌ایم امسال قرار است صد هزار نقشه گردشگری تهران منتشر شود و در این نقشه‌ها برای خودداری از اسراف در مصرف کاغذ از چاپ سنگ استفاده کرده‌ایم و کاغذ استفاده نمی‌کنیم.

او با بیان اینکه از سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با مقاصد گردشگری تهران بسته‌ایم گفت: سال گذشته با هفت مقصد گردشگری تفاهم‌نامه بستیم و امسال آمار تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد کرده‌ایم به ۲۵ مقصد رسیده است.تعدادی از این مقاصد در اختیار سازمان میراث فرهنگی و برخی سازمان‌های دیگر است. ما با این سازمان ها وارد مذاکره شده‌ایم تا گردشگران بتوانند با هزینه کمتر از مقاصد گردشگری بازدید کنند.

سیف در ادامه گفت: چند سال گذشته شهرداری برای اسکان دائم مردم سوله‌های بحران را در اختیار مردم می‌گذاشت که این مورد انتقاد اتحادیه هتل‌داری بود. منتقدان می‌گفتند با اینکه هتل‌ها دارای پنجاه درصد تخفیف در نوروز هستند، ۷۰ درصد ظرفیت‌های شهرداری در نوروز خالی است و این موجب جذب گردشگران به این سوله‌ها می‌شود. ما امسال اسکان دائم نداریم و برای اسکان موقت و چند ساعته تمهیداتی اندیشیده‌ایم. در پنج نقطه ازشهر از جمله بوستان مسافر در بزرگراه بابایی، بوستان مسافر در بزرگراه امام رضا (ع) پارک چیتگر، بوستان سرخه‌حصار و بوستان ولایت امکان اسکان موقت فراهم شده است.

سیف ادامه داد: گردشگری صرفا با بودجه ما قابل تحقق نیست هر یک از پروژه‌هایی که در راستای گردشگری در تهران افتتاح می‌شود چند برابر بودجه مصوب ستاد هزینه می‌برد ستاد صرفا یک بودجه راهبری دارد که برای سال ۹۷ سه میلیارد تومان است البته با افتتاح سازمان گردشگری و افزایش بدوجه وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات ما فقط ویژه نوروز نیست گفت: در طول سال گذشته چندین پروژه اجرا کردیم که برگزاری سلسله جلسات تهران شناسی یکی از آنها بود همچنین یک سری همایش داشتیم که هر دو ماه یک بار برگزار شد یک سری پروژه‌های مقطعی مثل جشنواره عکس گردشگری هم از دیگر برنامه‌های ما در سال ۹۷ بود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره اتوبوس‌های گردشگری تهران گفت: چند سال پیش اتوبوس‌هایی وارد تهران شد که استانداردهای محیط زیستی را نداشت و نتوانست پلاک انتظامی بگیرد ما سال گذشته توانستیم مجوز تردد اتوبوس‌های گردشگری را بگیریم و سعی داریم که این طرح فقط مختص نوروز نباشد اما طبیعتا نمی‌توانیم در همه روزها اتوبوس گردشگری داشته باشیم. در خصوص اتوبوس‌های دو طبقه باید بگویم فقط به ظاهر نمی‌توان اکتفا کرد و اتوبوس‌های گردشگری دوطبقه فاقد سقف، حتی برای ورود به ایستگاه‌های خط ویژه نیز مناسب نیستند.

سیف در خصوص قیمت تورهای گردشگری در نوروز گفت: حداقل قیمت تورها ۲۳ هزار تومان و حداکثر ۶۰ هزار تومان است البته فقط یک مورد تور ۶۰ هزار تومانی داریم ضمنا دو مورد تور ۲۳ هزار تومانی داریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هزینه تورهای گردشگری بالا است بیان کرد: این تورها هزینه‌هایی دارند که هزینه حمل و نقل، بیمه گردشگری، ورودی مقاصد،  هزینه دستمزد راهنمای تور، حداقل سود شرکت برگزار کننده و پذیرایی که البته شامل وعده غذایی نمی‌شود، از آن جمله است.

سیف همچنین درباره لایحه تشکیل سازمان گردشگری گفت: در این لایحه به موارد کلی پرداخته می شود و موارد جزئی مثل اینکه کارکنان به چه صورت جذب می‌شوند در آن نمی‌آید البته تلاش این است که تشکیل سازمان مغایر با موضوع اصلاح ساختار شهرداری نباشد و جذب بیشتر در شهرداری اتفاق نیفتد. ما در شهر مدیریت واحد نداریم و حتی در خصوص موزه‌هیا تهران مدیریت واحد وجدو ندارد. امیدواریم با سازمان گردشگری به یک همگرایی برسیم.

وی افزود: ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری به این معنا نیست که سازمان میراث فرهنگی تعطیل شود و سازمان گردشگری شهرداری متولی اصلی باشد. شهرداری قرار است نقش تسهیل‌گر را ایفا کند.

وی با اشاره به لایحه مدیریت شهری هم گفت: سازمان میراث فرهنگی این لایحه را تقدیم دولت کرده است و در آن مواردی مثل تقسیم کارها لحاظ شده است. پیش نویس این لایحه ارائه شده و تاکنون برای بازنگری آن جلسات متعددی در دولت برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز