خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

جان‌باختن ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در ۱۱ ماهه گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۵۶

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ۱۱ ماهه گذشته ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در همایش آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس در سال 98 گفت: یکی از اهداف جدی که در 10 سال گذشته در ایجاد پلیس همیار یا همیاران پلیس راهور در دستور کار بوده است ایجاد نظام مسئولیت‌پذیری در بین جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور است.

وی با بیان اینکه تاکید بر قانون‌مندی و احترام به قانون از موضوعات جدی است که مورد توجه پلیس راهور در چند سال گذشته بوده است، تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری بیش از 14 هزار و 800 نفر جان خود را بر اثر تصادفات در جاده‌ها و شهرهای کشور از دست داده‌اند. همچنین 315 هزار نفر در 11 ماه گذشته مصدوم شده که برخی از این مصدومیت‌ها منجر به قطع عضو دائم شده است.  

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی توجه به ایمنی وسیله نقلیه و کاهش نقاط حادثه‌خیز از مهمترین موضوعاتی است که می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: ما بنا داریم با کمک همه مردم سفیران فرهنگی، معلمان، همیاران پلیس و تمام دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگی نقش جدی دارند برنامه کاهشی قابل توجهی برای سال 98 اجرا کنیم.

سردار هادیانفر تاکید کرد: امروز یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشورهای در حال توسعه افزایش تصادفات و افزایش تلفات جاده‌ای است از همین رو باید برای کاهش جدی این آ‌مار تلاش کنیم. البته از سال 84 تاکنون شاهد کاهش بیش از 10 هزار و  100 تلفات جاده‌ای بوده‌ایم اما کافی نیست و باید شاهد کاهش حداکثری باشیم.

وی تاکید کرد: این برنامه در 750 نقطه آموزش و پرورش به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود و انتظار ما از همیاران پلیس همانطور که در اینجا در حدیثی از امام صادق(ع) ذکر شده است نماز اول وقت، احترام به والدین و جهاد فی‌سبیل الله است امروز جهاد شما این است که کمک کنید حوادث ترافیکی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به شعار سال 98 که پرهیز از خطر و آرامش در سفر است تاکید کرد: خواسته ما از همیاران پلیس این است که به والدین تذکر داده اما این تذکر در نهایت ادب و احترام باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز