خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

چاره‌ای جز افزایش درختان نداریم/ مقدمات ثبت جهانی خیابان ولیعصر انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۹۳

شهردار تهران تاکید کرد: مقدمات ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) انجام شده است و تا اجرای کامل طرح، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در حاشیه آئین کاشت «درخت صلح و دوستی» که در باغ کتاب برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت حفظ فضای‌سبز در هفته منابع طبیعی سال ١٣٩٣، گفت: شورای‌شهر تهران این موضوع را تبدیل به ضابطه کرده است، اما اجرای آن کمی زمان می‌برد و جهت‌گیری کلی جلوگیری از تخریب باغات است.

وی برنامه شهرداری در مورد احیای درختان فرسوده در خیابان ولیعصر (عج) را قابل‌ مشاهده خواند و اظهار داشت: شهرهای آلوده هیچ راهی جز تولید اکسیژن ندارند و یکی از راه‌های تولید اکسیژن نیز غرس درختان است. خیابان ولیعصر (عج) یکی از نادرترین خیابان‌های جهان است؛ نزدیک به ٢٠ کیلومتر طول دارد و در ابتدا ١٨ هزار درخت داشت، اما این تعداد الان به ١۵ هزار درخت رسیده است.

شهردار تهران ادامه داد: مقدمات ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) انجام شده است و تا اجرای کامل طرح، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

حناچی در پاسخ به پرسشی درباره سه‌‌‌شنبه‌های بدون خودرو نیز تصریح کرد: اگر مردم اطلاع داشته باشند که وضعیت سلامتشان چطور است، نتیجه بسیار متفاوت خواهد بود و قطعاً به آن حساسیت نشان می‌دهند. واقعیت این است که شاید در بعضی روزها بسیاری از مردم ١٠٠ قدم هم راه نروند.

وی افزود: یکی از راه‌های کمک به کلانشهرها توسعه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز است. در حال حاضر طی توافقی با بنیاد مستضعفان دو باغ را تثبیت کردیم و چند باغ را نیز در مناطقی که سرانه فضای سبز کمی دارند، تملک کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه راهی جز این تلاش‌ها نداریم، خاطرنشان کرد: آلودگی و ترافیک از تبعات کلانشهرها هستند و چاره‌ای جز افزایش درختان نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز