خبرگزاری کار ایران

رد لایحه ساماندهی و یکپارچه‌سازی مراکز امداد و نجات در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۵۲

اعضای شورای شهر تهران به رد لایحه ساماندهی و یکپارچه‌سازی مراکز امداد و نجات در شهر تهران رای موافق دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان صد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران لایحه ساماندهی و یکپارچه سازی مراکز امداد و نجات در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری در توضیح این لایحه گفت: لایحه ساماندهی و یکپارچه‌سازی مراکز امداد و نجات در گذشته و در شورای شهر چهارم جزو لوایح اقدام نشده بود هیئت رئیسه آن را به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری برای بررسی ارجاع داد. نظر کمیسیون این بود که موضوع باید مجددا به شهرداری ارجاع شود اما از آن زمان شهرداری هیچ اقدامی نکرده و پاسخی نداده است بنابراین نتیجه‌گیری ما این است که این لایحه از نظر شهرداری ضرورت نبوده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: هدف از درخواست ارسال لایحه یاد شده پیش بینی، برنامه‌ریزی و عملیاتی ساختن استقرار خودروهای اورژانس و تجهیزات نجات در سازمان‌های بحران است که در مواقع مورد نیاز به کمک شهروندان آسیب‌دیده بیایند. خلاءهای موجود در مراکز امداد و نجات به فقدان هماهنگی در این عملیات منجر می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر ادغام سازمان اورژانس، سازمان مدیریت بحران و هلال احمر برای تشکیل وزارتخانه بحران در مجلس مطرح شد و کمیسیون اجتماعی مجلس آن را رد کرد.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه مصوبه مجلس با روح لایحه ساماندهی و یکپارچه‌سازی مراکز امداد و نجات در شهر تهران مغایرت دارد و به این دلیل که شهرداری پیشنهاد خود را ارائه نکرده است، جمع‌بندی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر این است که لایحه در کلیات و جزئیات رد شود.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم در توضیح این مطلب گفت: موضوع مربوط به سال 93 است که شهرداری ملزم به ارائه لایحه شده بود بعد بحث شد که لایحه تغییر داده شود و در نهایت آقای قالیباف در تاریخ دوم اردیبهشت سال 96 لایحه‌ای را به شورای شهر فرستاد تا مصوبه قبلی شورا اصلاح شود.

وی افزود: ما به همه کمیسیون‌ها نامه نوشتیم تا اصلاحات خود را اعلام کنند کمیسیون سلامت موضوع را بررسی کرده و اکنون نظر خود را مبنی بر رد لایحه شهرداری تهران برای اصلاح مصوبه سال 93 اعلام کرده‌ است بنابراین در صورت تصویب نظر کمیسیون مصوبه قبلی به قوت خود باقی می‌ماند.

در نهایت نظر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با 17 رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز