خبرگزاری کار ایران

کولیوند:

۳۰ درصد آسیب‌دیدگان چهارشنبه آخر سال عابران پیاده هستند/ حضور پررنگ اورژانس در محله‌های پرجمعیت

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۲۹

رییس سازمان اورژانس با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای آخرین چهارشنبه سال گفت: اورژانس حضور پررنگی در محله‌های پرجمعیت دارد و با آتش نشانی نیز هماهنگی هایی صورت گرفته تا پیشگیری در همان روز نیز صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس در نشست خبری تبیین برنامه‌های وزارت بهداشت برای آخرین چهارشنبه سال گفت: هرساله این روزها ما شاهد حوادث ناگواری برای قشر جوان هستیم و بیشترین آسیب در تماس با مواد منفجره و محترقه، مواد شیمیایی و مواد سوختی بوده است.

وی در ادامه گفت: بیشترین آسیب مربوط به سوختگی پوست، کم بینایی و قطع عضو و ناشنوایی بوده و برخی از مصدومین نیز دچار عوارض روحی روانی ناشی از حوادث می شوند.

او با اشاره به بیشترین آمار فوتی در شهرها اظهار کرد: بیشترین آمار فوت مربوط به شهرهای تهران، کرج، اردبیل و زنجان بوده و سال گذشته ۴ نفر را در هر شهر از دست دادیم. همچنین سال گذشته سه نوع معلولیت نیز داشتیم.

کولیوند درخصوص آموزش در زمینه چهارشنبه سوری تصریح کرد:  آموزش ها از ابتدای مهرماه در مدارس و مساجد سراسر شهر تهران آغاز شده همچنین برنامه خاصی برای صداوسیما در نظر گرفته شده و از شبکه های اجتماعی نیز کمک گرفته ایم و آماده باش کلیه اورژانس ها نیز در دستور کار قرار دارد.

‌رئیس اورژانس با بیان اینکه ۳۰ درصد آسیب دیدگان عابران پیاده هستند، بیان کرد: بیشترین آمار آسیب از ناحیه دست هزار و ۴۴۷ و چشم هزار و ۱۱۳ مورد بوده است و ۴۱ درصد مصدومان از سن ۶ تا ۱۸ بودند.

‌وی در ادامه گفت: بیشترین ماموریت ها در تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کمترین مراجعات در لرستان و چهار محال بختیاری بوده است.

او با اشاره به اینکه تقریبا ۸۸ درصد از مصدومان آقا بودند، گفت:. همچنین کاهش ۲۹ درصدی سوختگی درجه ۲ و ۳ را داشتیم و چشم، دست و اندام های فوقانی بیشترین اعضای مورد آسیب بوده اند.

‌وی درخصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب ها اظهار کرد: آموزش و فرهنگ سازی به خوبی انجام شده و در این زمینه آتش نشانی، پلیس و شهرداری نیز به ما کمک می کنند. همچنین آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس در بسیاری از صحنه های حوادث حضور دارند.

‌وی در ادامه گفت: تیم های نظارتی در بیمارستان ها حضور دارند و پزشکان، روسای بیمارستان و مسئولین نیز ملزم هستند که در بیمارستان ها حضور داشته باشند و بازدیدهای میدانی از اولویت های ما است.

‌رئیس اورژانس تهران بیان کرد: اورژانس حضور  پررنگی در محله های پرجمعیت دارد و با آتش نشانی نیز هماهنگی هایی صورت گرفته تا پیشگیری در همان روز نیز صورت گیرد.

‌کولیوند همچنین افزود: از همه عزیزان در امر اطلاع رسانی کمک می‌خواهیم زیرا در این روز بیشترین آسیب را قشر جوان را میی‌بینند همچنین در امر آموزش برای مدارس از مصدومین سال گذشته استفاده کردیم اما برخی از آنان هنوز درمانشان ادامه دارد.

وی در ادامه گفت:۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس در آماده باش کامل هستند و ۴۱ فروند بالگرد اورژانس نیز در روز  مصدومان را انتقال می‌دهند.

کولیوند در ادامه تصریح کرد: اورژانس در چهارشنبه آخر سال بیشترین پوشش دهی را دارد و در این زمینه بیش از سال گذشته آمادگی داریم همچنین مهارت آموزی پرسنل را افزایش داده ایم اما اینکه آمار حوادث چه میزان کاهش می‌یابد بستگی به مردم دارد.        

وی در ادامه گفت: ما هیچ مصدومی نداشته‌ایم که در چهارشنبه آخر سال مراکز درمانی از پذیرش آنها ممانعت شده باشد زیرا مراکز درمانی موظف هستند صفر تا صد خدمات رسانی را به این مصدومان داشته باشند.

کولیوند اظهار کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعم از بخش دولتی و خصوصی در چهارشنبه آخر سال وظیفه دارند مصدومان احتمالی را پذیرش کنند و اگر هرگونه اختلالی وجود داشت مردم باید با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند،این احتمال وجود دارد که فرد توسط برخی افراد و نیروهای غیرمتخصص به مراکز درمانی منتقل شود که می‌تواند روند درمانی او را دچار مشکل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز