خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اشتغال ۹۰ درصدی فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه خواجه نصیر/ کاهش جذب دانش آموختگان در ۲ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۲۵

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به وضعیت اشتغال دانشجویان این دانشگاه بیان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه ما علی رغم مشکلات موجود در بازار کار، شاغل هستند.

علی خاکی صدیق (رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه پذیرش و تربیت دانشجویان مهندسی دانشگاه خواجه نصیر چقدر متناسب با نیاز روز جامعه است، گفت: با پیمایشی که در حال انجام دادن آن در دانشگاه هستیم، دانش آموختگان‌مان را در مقاطع دکتری، ارشد و کارشناسی مورد بررسی قرار دادیم که البته هنوز نهایی نشده است. در این مسیر دیدیم که بسیاری از دانش آموختگان ما در حال حاضر مشغول به کار در جاهای مختلف هستند و این افراد بعضا سرمنشا کارهای بزرگی شده‌اند.

وی ادامه داد: در نتیجه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه ما و سایر دانشگاه‌های برتر کشور در حال حاضر علی رغم تمام دشواری‌هایی که در بازار کار می بینیم، مشغول کار هستند و این نشان می‌دهد که بازار کشش جذب این افراد را تا حدی دارد. البته در یکی دو سال اخیر به خاطر وضع اقتصادی کشور، مقداری بالانس و تعادل آن به هم خورده و بچه‌ها کمتر جذب کار می‌شوند.

خاکی صدیق در پاسخ به این سوال که منظور شما از کار دقیقا چه نوعی شغل‌هایی هستند؟ گفت: منظورم از کار، کار دولتی نیست و کارهایی است که در بخش خصوصی انجام می‌شود و بعضا خود بچه‌ها کارآفرینی می‌کنند و شرکت‌هایی را راه می‌اندازند. من فکر می‌‎کنم در دانشکده‌های خوب مهندسی، وضعیت نسبتا قابل قبولی داریم.

رییس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با بیان اینکه مشکلی که ما در ایران داریم این است که بین فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تفاوتی نیست، گفت: اینکه می‌گویم تفاوتی نیست به این معنا است که ارزیابی صورت نمی‌گیرد، یعنی ما می‌گوییم که فلانی دکتر یا مهندس است و به اینکه از کجا مهندس شده، در کجا تحصیل کرده یا در حال حاضر چه توانمندی‌هایی دارد، اصلا توجه نمی‌کنیم. فقط مدرک آن شخص را می‌بینیم و این همان کمی گرایی است.

او گفت: وقتی در جایی فقط ملاک‌مان تعداد مقاله باشد و ارزیابی‌مان بر این اساس باشد، یعنی دچار کمی گرایی شده‌ایم و ترجمه این مسئله یعنی که شما فقط چند PHD تولید کردید و مدرک دادید. حالا اینکه با این مدرک چند مسئله حل کردید و چه استفاده‌ای کردید، مشخص نیست.

رییس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در پاسخ به این سوال که آماری از فارغ التحصیلان شاغل دانشگاه دارید؟ گفت: در آخرین آماری که برای مقطع دکتری داشتیم، می دانم که بالای نود درصد است، در بعضی رشته‌ها مثل مهندسی برق فکر می‌کنم ۹۷ تا ۹۸ درصد فارغ التحصیلان دکترای ما کار دارند، ولی در بعضی رشته‌های دیگرمان کمتر است، مثل رشته شیمی. ولی در کل میانگین این آمار بالای نود درصد است. در بحث کارشناسی ارشد هم که هنوز اطلاعاتمان تکمیل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز