خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد؛

طرح دوفوریتی انتخاب شورایاری‌های کشور بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۰۹۹

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طرح دوفوریتی در خصوص انتخابات شورایاری‌ها در شهرهای بالای صد هزار نفر امروز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مرتضی الویری، در پانزدهمین اجلاس عالی شورای استان‌ها اظهار داشت «‌امروز طرح دو فوریتی در خصوص برگزاری انتخاب شورایاری‌ها در شهرهای بالای صد هزار نفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به خلأ قانونی تشکیل شورایاری‌ها و عدم قانونی بودن انتخابات شورای عالی استان‌ها بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داده است و شورایاری‌ها قطعاً در شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت ظرفیت مناسبی خواهند داشت که می‌توان از آنها در مدیریت شهری بهره گرفت.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در جلسه امروز طرح دیگری با قید یک فوریت در دستور کار قرار گرفت که آئین‌نامه اجرایی بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف انتخاب شوراها و شهرداران سراسر کشور را مورد بررسی قرار داد.

الویری اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار گرفته و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه داده‌اند و این طرح امروز مصوب شود سپس به مجلس شورای اسلامی برای تأیید نهایی ارسال خواهد شد.

وی درباره تأمین بار مالی انتخابات شورایاری‌ها گفت: انتخابات از محل بودجه عمومی دولت بار مالی به همراه نخواهد داشت و تأمین مالی انتخابات بر عهده شهرداری‌ها خواهد بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه این جلسه در خصوص مصوبه برج باغ‌ها در تهران گفت: این مصوبه در زمان آقای احمدی‌نژاد در قالب لایحه‌ای به تصویب رسید و در این طرح ساکنان می‌توانستند در ۳۰ درصد باغات ساخت و ساز داشته باشند و در ۷۰ درصد باقیمانده باغات باید حفظ می‌شد.

الویری اشاره کرد: این مصوبه باعث از بین رفتن باغات زیادی در تهران شد و در اسفند سال گذشته این مصوبه لغو شد و قبل از لغو تعدادی از مالکین با پرداخت عوارض و طی کردن مراحل قانونی نسبت به صدور پروانه اقدام کرده بودند و این موضوع برای آنها حقوق مکتسبه ایجاد کرده بود.

وی افزود: در حال حاضر این موضوع شامل ۵۰۰ تا ۶۰۰ باغ می‌شود که ۶۲ باغ عوارض خود را به صورت کامل پرداخت کرده بودند که اگر در این مسئله اجازه ساخت به آنها نمی‌دادیم به دیوان عالی شکایت می‌کردند و کل مصوبه با این کار از بین می‌رفت.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره بودجه سال آینده شورای شهر تهران نیز گفت: شورای شهر در کمیسیون‌های شش‌گانه و تلفیق بودجه سال آینده شهرداری را مورد بررسی قرار داد و میزان این بودجه به ۱۸ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز