خبرگزاری کار ایران

فروش روغن موتورهای تقلبی در بشکه‌های اصلی

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۷۰۱

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به دستگیری سه متهم که برای بار دوم پس از رهایی از زندان با تشکیل باند، اقدام به فروش روغن موتورهای تقلبی می کردند، گفت: این متهمان با جعل برند روغن موتورهای معتبر، اقدام به فروش روغن موتورهای تقلبی می کردند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، کرم یوسفوند، گفت: مدتی پیش یکی از شرکت های معتبر ایرانی در زمینه تولید روغن موتور خودرو، با مراجعه به این پایگاه پرونده ای در زمینه جعل برند روغن موتورهای شرکت خودشان، در بشکه های ۲۰ لیتری و ۲۲۰ لیتری شکایتی مطرح کردند.

وی افزود: با اعلام این مطلب، تیمی از ماموران این پایگاه برای بررسی موضوع وارد عمل شدند که طی تحقیقات انجام شده مشخص شد سه متهم سابقه دار، تحت پوشش یک شرکت جعلی اقدام به پخش روغن موتورهای نامرغوب در پوشش بشکه هایی که برند های آن جعلی است می کنند و این مساله به حیثیت شرکت اصلی لطمه وارد کرده است.

این مقام انتظامی، عنوان داشت: با توجه به سرنخ های اولیه به دست آمده از چند فروشگاه، بالاخره آدرسی مربوط به یک کارگاه در منطقه "امین آباد" تهران به دست آمد و با مراجعه کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارگاه مذکور، مشخص شد افرادی با بکارگیری پسران نوجوان از اتباع افغانی در این کارگاه مشغول به ریختن روغن موتورهای بی کیفیتی در بشکه های جعلی با برندهای معتبر موجود در بازار هستند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی کارآگاهان در این کارگاه مشخص کرد فردی با همدستی دو تن از همدستانش، یک کارگاه دایر کرده که در آنجا متهمان با پر کردن روغن موتورهای بی کیفیت در بشکه هایی جعلی و ساختگی به حجم ۲۰ و ۲۲۰ لیتری معتبر موجود در بازار، روغن موتورهای جعلی را به شکل برندهای معتبری درآورده بودند روانه بازار می کنند.

وی با اشاره به این مطلب که در این رابطه سه متهم بازداشت و همگی به پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند، گفت: با تشکیل پرونده ای در این زمینه در شعبه هفتم دادسرای شهرری بازجویی های اولیه از این افراد صورت گرفت، که طی آن یکی از متهمان اصلی این پرونده در بازجویی ها به کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ گفت که من و همدستانم روغن موتورهای فله ای موجود در بازار را که همگی بازیافتی و دارای کیفیت پایینی هستند، خریداری می کردیم، بعد از آن همین روغن های بی کیفیت را درون بشکه های شرکت های معتبر تولید روغن موتور که آنها را از بازیافتی ها خریداری کرده و یا بشکه هایی که با استفاده از رنگ و شابلون آنها را به شکل ظرف روغن موتورهای معتبر موجود در بازار در آورده بودیم، می ریختیم و پلمپ می کردیم، سپس این بشکه های روغن موتور را با ترفند فروش قیمت زیر بازار به مشتریان ثابت خود می فروختیم.

گفتنی است، متهم دیگر پرونده در تحقیقات انجام شده اظهار داشت که به همراه همدست سال گذشته نیز چنین اقدامات مجرمانه ای را انجام داده که در آن پرونده به همراه همدستش در کارگاهی که در اسلامشهر دستگیر شده اند اما پس از رهایی از زندان مجددا اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرده اند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند، رئیس پلیس پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ، در پایان خاطر نشان کرد: با دستور دادیار شعبه هفتم دادسرای شهرری، متهمان برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز