خبرگزاری کار ایران

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:

هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت، فرصتی برای ارتقای دانش سلامت عمومی و تبادل تجربیات است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۱۳۴

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه و سرگروه پانل سلامت در شرایط ناپایدار گفت: هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت، فرصتی برای ارتقای دانش سلامت عمومی و تبادل تجربیات است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، علی اکبری ساری رییس دانشکده بهداشت دانشگاه و سرگروه پانل سلامت در شرایط ناپایدار، گفت: پانل سلامت در شرایط ناپایدار از این جهت دارای اهمیت است که منطقه غرب آسیا و مدیترانه شرقی همواره در چند دهه گذشته با عدم ثبات، جنگ و شرایط ناپایدار بعد از جنگ مواجه بوده‌ است و از طرفی این منطقه در معرض مخاطرات و بلایای طبیعی و انسانی متعددی است که مستقیما بر سلامت عمومی جوامع اثر می گذارد.

وی افزود: در این شرایط برخی مشکلات سلامت عمومی به طور خاص بروز می‌کند و نمایان می شود که نوع مواجهه با این مشکلات نیز متفاوت است؛ برای مثال در نتیجه این مشکلات ممکن است جمعیت زیادی مجبور شوند از محل سکونت خود مهاجرت ‌کنند یا در اردوگاه های داخلی اسکان یابند که مشکلات متعدد سلامتی به همراه دارد.
 
اکبری ساری، همچنین به مسئله تحریم ها و تاثیرات آن بر سلامتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این منطقه با بحث تحریم‌ها نیز مواجه هستیم که خود به نحوی سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ مثلا موجب می‌شود برخی داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در زمان و با هزینه مناسب فراهم نشود.
 
سرگروه پانل سلامت در شرایط ناپایدار، قرار گرفتن بسیاری از کشورهای منطقه در چنین شرایط ناپایداری را عاملی برای پرداختن به این مسئله خواند و تصریح کرد: در این شرایط باید بدانیم که چگونه برنامه ریزی کنیم و چگونه عمل نماییم تا بتوانیم وضعیت سلامت مردم، خصوصاً افرادی که در این شرایط آسیب‌پذیرتر هستند را حفظ کنیم، ارتقا دهیم و از آسیب بیشتر جلوگیری کنیم.
 
وی با برشمردن موضوعات پانل خاطر نشان کرد: در اینجا بحث مهاجرت، جنگ، تحریم، گروه های آسیب پذیر، بلایای طبیعی و انسانی و حضور جمعیت‌های بزرگ در یک محل (مثل حج، عمره یا پیاده‌روی‌ اربعین)؛ تاثیر آنها بر سلامت عمومی و روش های مواجهه با این مسائل مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
 
 اکبری ساری، در ادامه با بیان اینکه برای پوشش کامل این موارد، در طی دو روز این نشست، 4 پانل طراحی شده است، معیارهای انتخاب سخنرانان را برشمرد و گفت:  سعی کرده‌ایم در هر پانل از افراد بسیار توانمند و خبره که در حوزه خود شاخص و شناخته شده هستند و از دانش و تجربیات کافی در این حوزه برخوردارند از سراسر دنیا دعوت نماییم. از این رو در هر پانل حداقل دو  سخنران خارجی و دو سخنران داخلی سخنرانی خواهند کرد و در ادامه فرصت برای پرسش و پاسخ، بحث و تبادل نظر و  تجربیات وجود خواهد داشت.
 
وی در پایان برگزاری هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت در ایران را فرصت خوبی برای ارتقای سطح دانش سلامت عمومی در جامعه علمی کشور دانست و تاکید کرد: این نشست فرصت ارزشمندی است تا تجربه‌های خوبمان را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم و همزمان بتوانیم از تجربه‌های خوب کشورهای دیگر نیز استفاده کنیم.
 
گفتنی است، هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در ایران ،نهم و دهم اردیبهشت‌ماه 1398 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جزیره کیش برگزار خواهد شد و مدعوین، سخنرانان، شرکت کنندگان و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت رسمی نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت 2019، به آدرس https://www.worldhealthsummit.org/fa/regional-meeting.html  برای حضور در این نشست ثبت نام کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز