خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح وزیر علوم درباره سرنوشت برگزیدگان علمی در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۵۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات وزارت علوم برای آینده برگزیدگان علمی در کشور را تشریح کرد.

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرنوشت برگزیدگان جشنواره‌های علمی، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معمولا برگزارکننده المپیادها و جشنواره‌ای مثل جشنواره خوارزمی است که هدف آن معرفی نخبگان و برگزیدگان علمی است و این کار گوشه از دستاوردهای آن است، اما این که ما بعد از پایان تحصیلات و این دوره‌ها چه کمکی می‌توانیم به برگزیدگان کنیم، این است که در حوزه‌هایی مثل جذب هیات علمی که در دست ما هست، به این افراد کمک کنیم و برای‌شان امتیاز قائل می‌شویم.

وی ادامه داد: از جمله کمک‌هایی که می‌توانیم به برگزیدگان علمی کنیم، این است که در مقاطع تحصیلی بالاتر برایشان امتیاز قائل ‌شویم، لذا پس از این دیگر از حوزه وزارت علوم خارج می‌شوند. طبیعی است این معرفی‌ها برای آن است که سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که نیاز به متخصص دارند و می‌خواهند از فناوری‌ها بهره ببرند، از این مناسبت‌ها استفاده کنند. به هر حال باید برای کشف این افراد، به کارگیری و بهره‌برداری از توانایی‌های علمی‌شان استفاده کنند.

غلامی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید از ظرفیت‌‎های کشور استفاده کنند، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف و بخش‎هایی مثل صنعت، خدمات و فناوری به این ظرفیت‌ها مراجعه و از آنها استفاده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کنونی کشور به نظر شما دولت باید برای سال آینده چه مواردی را در اولویت کارهای خود قرار دهد، گفت: ما می‌گوییم که باید آموزش عالی را در اولویت بگذارند. یعنی حمایت از تحقیقات و کارهای تحقیقاتی جزو اولویت‌هایی است که می‌تواند به حل مسائل و مشکلات پیش پای مجریان کشور کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز