خبرگزاری کار ایران

با رای اعضای شورای شهر؛

۵ درصد از درآمد پارک حاشیه‌ای به پلیس راهور اختصاص می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۵۳

اعضای شورای شهر تهران توافق کردند در سال ۹۸ پنج درصد از درآمد حاصل از محل پارک حاشیه‌ای جهت تامین تجهیزات و امکانات لازم برای کنترل مکان‌های تجهیز شده به پلیس راهور اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در ادامه نوبت صبح صد و بیست و هشتمین جلسه خود و در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری، به بررسی تبصره ۳۲ پرداختند که مربوط به پارک‌های حاشیه‌ای است.

در بند الف تبصره ۳۲ شهرداری تهران مکلف شده است از حدود یک میلیون محل پارک حاشیه‌ای موجود در مناطق ۲۲ گانه تعداد ۲۰۰ هزار مکان را ساماندهی کرده و از طریق مزایده برای کسب درآمد حداقل ۶هزار میلیارد ریال اقدام کرده و درآمد حاصل را جهت تکمیل و توسعه حمل و نقل عمومی به مصرف رسانده و در تفریق بودجه سال ۹۸ منظور کند.

همچنین در بند ب این تبصره مقرر شده مقدار پنج درصد از درآمد حاصله از سوی شهرداری تهران جهت تامین تجهیزات و امکانات لازم برای کنترل مکان‌های تجهیز شده به پلیس راهور اختصاص یابد.

بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران پیشنهاد حذف بند ب از این تبصره را مطرح کرد و گفت: اگر الان چنین درصدی را در نظر بگیریم، گفته می‌شود پنج درصد درآمد حاشیه‌ای چه شد؟ بعد هم می‌گویند شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده است. بنابراین پیشنهاد می‌دهم بند ب این تبصره حذف شود.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در مخالفت با پیشنهاد آروین گفت: اگر دوستان سوابق پارک حاشیه‌ای را می‌دانستند پیشنهاد حذف این بند را مطرح نمی‌کردند. پلیس هیچ‌گاه برای پارکومترها انگیزه لازم را نداشته است و درخواست من این است که برای اینکه این مسئله حل شود این بند را حذف نکنید. برای اینکه به پلیس راهنمایی و رانندگی برای اجرای پارک حاشیه‌ای انگیزه بدهیم لازم است که این رقم به آنها پرداخت شود؛ چرا که در گذشته هم هیچگاه درآمد پارک حاشیه‌ای معقول نبوده است.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر در موافقت با حذف بند و پیشنهاد آروین گفت: در مزایده‌ها پیمانکار متولی انجام کار است و شهرداری فقط مبلغ را دریافت می‌کند و کاری ندارد که پیمانکار می‌تواند کار را انجام دهد یا خیر.

وی افزود: اختصاص مبلغ به پلیس راهور وجهی ندارد و می‌توان از روش‌های دیگر به پلیس راهور کمک کرد.

سید حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهرتهران در مخالفت با پیشنهاد آروین گفت: اختصاص این درصد به پلیس راهور، ضمانت اجرایی این تبصره است.

در ادامه محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در موافقت با حذف بند ب گفت: کمک به پلیس حتما کار خوبی است و ما از خدا می‌خواهیم دستمان باز باشد تا تعامل بیشتری با پلیس داشته باشیم اما به لحاظ قانونی امکان چنین مصوبه ای وجود ندارد؛ چرا که در تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون تخلفات گفته شده ۱۰۰ درصد درآمد از این محل باید به خزانه کشور واریز شود و بعد در اختیار شهرداری قرار گرفته و برای احداث پارکینگ در همان شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: ما قبلا به طور غیررسمی مبالغی را به پلیس پرداخت کردیم اما قاضی همین موضوع را پرونده کرده و گفته است که اگر می‌خواهید به پلیس پرداختی داشته باشید، باید از بودجه شهرداری باشد.

پورسیدآقایی در ادامه این را هم گفت که معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در منطقه ۲ پانزده هزار پارک را به مزایده گذاشته است اما اعضای شورای شهر این مسئله را خارج از بحث دانستند و به پورسیدآقایی اجازه ادامه صحبت ندادند.

در نهایت پیشنهاد آروین مبنی بر حذف بند ب از تبصره۳۲ با ۶ موافق و ۱۰ مخالف به تصویب نرسید و بند ب بر سر جای خود باقی ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز