خبرگزاری کار ایران

علی امام:

خط متروی تهران - پرند جان دوباره می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۲۵

متروی تهران - پرند حد فاصل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تا شهر پرند به طول ۱۹ کیلومتر به عنوان فاز سوم این پروژه جان تازه می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، علی امام با اشاره به تلاش‌‌‌های شرکت متروی تهران برای اتمام این فاز با تامین اعتبارات مالی از سوی دولت و شرکت عمران شهرهای جدید گفت: طی روزهای آتی دوباره تجهیز ایستگاه متروی پرند آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این خط ۵۷ درصد در بخش ساختمانی (ایستگاه پرند و مسیر مترو) پیشرفت داشته است، اظهار داشت: بخشی از عملیات اجرایی این خط در گذشته انجام شده است اما در بخش تامین و نصب تجهیزات به دلیل مشکلات مالی پیشرفت خاصی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در حال حاضر با مساعدت و حمایت سازمان برنامه و بودجه (گروه راه و ترابری)، شرکت عمران شهرهای جدید، استانداری تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امام جمعه پرند و سایر نهادهای مسئول و همچنین پیگیری شهرداری تهران و شرکت راه‌‌‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) گام جدیدی در تکمیل و بهره‌‌‌برداری این خط برداشته می‌‌‌شود به طوری که به موازات تخصیص بودجه دولتی به صورت نقد، اسناد و اوراق، شرکت عمران پرند متعهد شده که ۱۷۶ میلیارد تومان از محل درآمدهای داخلی و تهاتر زمین را در اختیار این پروژه قرار دهد.

به گفته امام، گام‌‌‌های اولیه برای تحقق این موضوع برداشته شده و طی روزهای آتی عملیات اجرایی در این خط سرعت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بودجه لازم برای تکمیل عملیات ساختمانی ایستگاه، مسیر و ابنیه ۹۲ میلیارد تومان و برای تامین و نصب تجهیزات ویژه ۴۷۲ میلیارد تومان است، تصریح کرد: با توجه به آنکه پایانه و پارکینگ قطارها نیز در مجاورت ایستگاه پرند جانمایی  شده، لازم است در کنار ناوگان اختصاصی خط، تامین بودجه مربوط نیز مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌‌‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) با بیان اینکه باید تامین بودجه ناوگان اختصاصی این خط نیز در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار و استمرار حمایت‌‌‌ها، این خط در کمتر از یکسال تکمیل می‌‌‌‌‌شود و مردم پرند و شهرهای اطراف با وسیله‌‌‌ای سریع و ارزان، امکان دسترسی به نقاط مختلف تهران را از طریق مترو خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز