خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی بودجه؛

کاهش ۱۰ درصدی واحدهای سازمانی از بودجه ۹۸ شهرداری حذف شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۲۱

اعضای شورای شهر تهران در جلسه نوبت عصر خود توافق کردند که کاهش ۱۰ درصدی واحدهای سازمانی از بودجه ۹۸ شهرداری حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه نوبت عصر خود به بررسی تبصره‌‌‌‌های ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و ۲۳ لایحه بودجه ۹۸ شهرداری پرداختند.

در این حلسه تبصره ۱۹ بدون تغییر تصویب شد.

در تبصره ۲۰ بند ب به شهرداری تهران اجازه داده شده بود تا مابه‌‌‌التفاوت سود بانکی تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی مسکن به ساکنان بافت‌‌های فرسوده بابت نوسازی بافت‌‌‌های مذکور را با اولویت تجمیع پلاک‌‌‌های ریزدانه و بازگشایی معابر تا سقف ۹ درصد از سود تسهیلات اخذ شده از محل ردیف اعتباری با عنوان «کمک فنی و اعتباری، پرداخت مابه‌‌‌التفاوت مسکن در بافت فرسوده حداکثر تا سقف ۹ درصد با اولویت بازگشایی معابر» تامین و براساس دستورالعمل اجرایی آنکه توسط شهردار تهران ابلاغ می‌‌‌شود، پرداخت کند.

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا ۱۱ میلیارد تومان از بودجه در اختیار شهردار به ۲۵ میلیارد تومان که در بند ب به آن اشاره شده است، اضافه شود که این پیشنهاد با رای موافق اعضای شورای شهر تصویب شد. پس از تصویب تبصره ۲۰، تبصره ۲۱ بدون تغییر به تصویب رسید.

در جریان بررسی تبصره ۲۲، حسن خلیل‌‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد داد که عبارت ری و تجریش به عنوان «تهران» در این تبصره اضافه شود که این پیشنهاد هم رای آورد.

در جریان بررسی تبصره ۲۳ حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد حذف بند شش را مطرح کرد.

براساس این بند شهردار می‌‌‌‌تواند در جهت اهتمام به حفظ و تقویت مهارت، قابلیت‌‌‌های شغلی (حرفه‌‌‌آموزی) از طریق جلب همکاری نهادها و سازمان‌‌‌های ذیربط از قبیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌‌ای کشور و بخش تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستر لازم برای توسعه شغلی کارکنان منفک شده را فراهم آورد.

نظری با تاکید بر حذف این بند گفت: اگر شهرداری این افراد را تعدیل می‌‌‌کند چرا آنان به آموزش فنی و حرفه‌‌‌ای می‌‌فرستد. در این صورت این افراد تصور می‌‌‌کنند پس از آموزش قرار است به شهرداری بازگردند. ضمن اینکه این کار برای شهرداری هزینه مازاد هم دارد.

پیشنهاد حجت نظری با ۱۱ موافق و ۶ مخالف به تصویب رسید و بند ۶ از تبصره ۲۳ حذف شد.

همچنین نظری در تبصره ۲۳ شهرداری تهران موظف شده بود مراتب و مراحل اجرایی موارد یاد شده در این تبصره را طی دستورالعملی حداکثر تا پایان خردادماه تهیه و پس از تایید کمیسیون برنامه و بودجه برای اجرا به واحدهای اجرایی ابلاغ کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پیشنهاد داد: به جای «تایید کمیسیون برنامه و بودجه»، در این بند «تایید در صحن شورا» مطرح شود.

در ادامه، مجددا حجت نظری پیشنهاد حذف بند ۸ از تبصره ۲۳ را مطرح کرد در این بند شهرداری تهران مکلف شده بود تا نسبت به بازطراحی کلان ساختار سازمانی در سطح ستاد، مناطق، نواحی، واحدها، سازمان‌ها و شرکت‌‌ها و کاهش و حذف واحدها، عناوین شغلی و پست‌‌‌های سازمانی غیرضروری حداقل در حد ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ اقدام کنند.

وی در خصوص این بند اظهار داشت: شهرداری در مصوبه دیگری مکلف شده تا ظرف سه ماه برای اصلاح ساختار لایحه بیاورد و اگر دوباره تکلیفی را برای شهرداری مشخص کنیم، دچار سردرگمی می‌‌شود.

بهاره آروین، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران هم در مخالفت با این پیشنهاد تصریح کرد: این تبصره سال گذشته هم عینا در بودجه سال ۹۷ مطرح شده بود و اتفاقا سنجش‌‌پذیر و روشن است. در این بند مقرر شده واحدهای سازمانی حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش یابند و این چابک‌‌سازی تدریجی شهرداری به صورت سنواتی است، طرحی که آقای نظری به آن اشاره کردند، یک اقدام تحولی بود و این دو بایکدیگر هم پوشانی ندارند.

در نهایت این پیشنهاد حجت نظری هم رای آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز