خبرگزاری کار ایران

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:

آغاز نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر ایران

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۴۲۲

نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر ایران با حضور ورزشکاران شش دانشگاه، مسئولان و نمایندگان آن‌ها در مجموعه ورزشی شهید چمران آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  وبدا، در مراسم افتتاحیه این المپیاد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر حضور داشتند.

همکاری دانشگاه‌های برتر ایرانی بهترین تمرین برای توسعه ارتباطات بین‌المللی است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه دانشجویان را به اهمیت رقابت سالم و جوانمردانه جلب کرد و گفت: قهرمانان و پهلوانان ملی ایران چون غلامرضا تختی و پوریای ولی شهرت خود را به خاطر بردهایشان به دست نیاوردند بلکه معروفیت آن‌ها به دلیل رقابت جوانمردانه‌شان در میادین کشتی بود.

 کردی با آرزوی اینکه همه ورزشکاران بتوانند مانند این دو پهلوان عمل و رفتار کنند، گفت: این رقابت‌ها فرصتی برای تشویق دانشجویان بین‌المللی برای افزایش فعالیت‌ها جسمانی و فیزیکی است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ۲۵ درصد از مردم جهان فعالیت فیزیکی کافی ندارند و آمارها حاکی از فعالیت کم نیمی از مردم ایران است که عواقب جدی بر روی سلامتی دارد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه دانشگاهی موظف است تا سطح فعالیت‌های ورزشی را در جامعه ارتقاء دهد، بیان داشت: در همین راستا نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های برتر کشور پیرو همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران و دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر در قالب کنسرسیوم همکاری‌های علمی و بین‌المللی پنج دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان مهمان آغاز شد.

 کردی افزود: برگزاری این رویداد با رویکرد بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها، توسعه رقابت سالم و هدفمند، ایجاد روحیه نشاط و شادمانی در میان دانشجویان خارجی، ایجاد فرصت تبادل اشتراکات و تجربیات فرهنگی و تشویق سایر دانشگاه‌ها در امر بین‌المللی سازی مورد توجه قرار دارد.

وی مجموع دانشجویان خارجی این دانشگاه‌ها را حدود ۳ هزار نفر از ۵۰ کشور عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران هم‌اکنون نزدیک به ۸۰۰ دانشجوی بین‌المللی از ۴۵ کشور جهان دارد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برنامه آتی برگزاری هرساله این المپیاد خواهد بود، تصریح کرد: همکاری با دانشگاه‌های برتر ایران در حوزه‌های مختلف از جمله بین‌الملل، بهترین تمرین برای توسعه ارتباطات در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

 کردی تشکیل کنسرسیوم همکاری‌های علمی و بین‌المللی پنج دانشگاه را تاکنون بسترساز دوستی‌ها و ارتباطات بیشتر، همکاری برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی و بهره‌برداری از حضور مهمانان و مدعوین خارجی به صورت مشترک عنوان کرد و گفت: بدون شک توسعه این تعاملات امکان رشد و شکوفایی دانشگاه‌ها را در حوزه‌های مختلف به همراه خواهد داشت.

ورزش ساده‌ترین زبان مشترک میان فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف است

در حاشیه این مراسم حلبچی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز سیاست‌های دانشگاه در خصوص حضور دانشجویان بین‌المللی در مسابقات ورزشی را تشریح کرد و گفت: در بحث دانشگاه بین‌الملل دیدگاه هیأت‌رییسه  بر بین‌المللی سازی در همه ابعاد است و به همین دلیل باید ضمن توجه به مسائل آموزشی و پژوهشی دانشجویان خارجی، برنامه‌ریزی گسترده‌تر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ورزش را ساده‌ترین زبان مشترک میان فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف دانست و گفت: گاه برای انجام برنامه‌های فرهنگی به دلیل تفاوت کشورها سختی‌هایی وجود دارد اما ورزش زبان مشترکی است که هم فرصت سنجش سطح آمادگی جسمانی و میزان فعالیت‌های اجتماعی دانشجویان بین‌المللی را فراهم می‌کند و هم زمینه‌ساز حضور فعال آن‌ها در جامعه ورزشی ایران می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران به حضور دانشجویان بین‌المللی در کنار دانشجویان ایرانی در مسابقات و المپیادهای ورزشی داخل و خارج از  دانشگاه نیز اشاره کرد و بیان داشت: این رویکرد به قرابت و ارتباط هر چه بیشتر این دانشجویان و انجام مشترک فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی منجر شده ضمن اینکه فرهنگ بین‌المللی سازی را در سطح دانشگاه توسعه داده است.

حلبچی اضافه کرد: معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تلاش کرده با مدیریتی واحد، با یک سیاست و برنامه مشخص در مقوله ورزش دانشجویان ایرانی و  بین‌المللی پیش برود.

وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در صدد برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود، اظهار داشت: با توجه به گستردگی این فعالیت و تعداد اندک دانشجویان خارجی در برخی از دانشگاه‌ها، این المپیاد با حضور پرشور دانشجویان بین‌المللی شش دانشگاه کلید خورد و امیدوارم با تجاربی که به دست می‌آید به مرور شمول ملی پیدا کند.

پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مسابقات انفرادی

پورغریب، مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از برنامه‌ریزی برای برگزاری این المپیاد از حدود یک سال قبل خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۴۰ دانشجوی خارجی از بیش از ۱۵ کشور و سه قاره جهان در نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این مسابقات دختران در سه رشته انفرادی دارت، شطرنج و آمادگی جسمانی و پسران در پنج شش رشته انفرادی شنا، دارت، آمادگی جسمانی، شطرنج، تنیس روی میز و فوتبال رومیزی و یک رشته تیمی فوتسال حضور دارند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مسابقات انفرادی دختران و پسران در چهار مجموعه ورزشی چمران، فتحی، دلخواه و توکلی برگزار شد.

وی به تشریح نتایج این مسابقات پرداخت و گفت: در رشته آمادگی جسمانی دختران، جهی سانگ، نازنین کریم محمد و منصوره فاضلیان از دانشگاه علوم پزشکی تهران مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 پورغریب با اشاره به اینکه همچنین در رشته دارت دختران نیز مهک منظور، راضیه بشیر و کاشمالا نقوی از دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند، اظهار داشت: فاطمه عظیمی از دانشگاه صنعتی شریف، سالسا بیلاه و فاطیما مصطفوی از دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز جایگاه اول تا سوم رشته شطرنج را به خود اختصاص دادند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران از پیشتازی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته تنیس روی میز پسران خبر داد و گفت: کبیر اوزیگی عبدالهی، سید مباشر حسین از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتبی مؤمنی از دانشگاه تهران رتبه‌های اول تا سوم این رشته را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در شطرنج پسران محمد محمد حسینی، محسن بربری و محمد المعموری از دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیرکبیر حائز رتبه‌های برتر شدند، اظهار داشت: همچنین در رشته آمادگی جسمانی محمد ثانی شعیبو و جامیوا فولابی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتبی دانش از دانشگاه تهران مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

 پورغریب ادامه داد: داوود شبلی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جواد حیدر احمد از دانشگاه علوم پزشکی تهران و محمد حسن عباس از دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب جایگاه اول تا سوم رشته فوتبال رومیزی شدند.

وی به کسب مقام اول تا سوم ماده ۵۰ کرال پشت، ۵۰ متر آزاد و ۵۰ متر قورباغه توسط مارکو بورتا و یامین النادر از دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و افزود: ولی محمد ودید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تادسه بلکه تافسه از دانشگاه علوم پزشکی تهران در جایگاه‌های دوم و سوم ماده ۵۰ متر کرال پشت قرار گرفتند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاه‌های دوم و سوم ماده ۵۰ متر آزاد را متعلق به یامین النادر از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مهدی موجیر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانست و خاطرنشان کرد: مارکو بورتا و ابراهیم علیق از دانشگاه علوم پزشکی تهران و صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام دوم و سوم ۵۰ متر قورباغه شدند.

 پورغریب یادآور شد: از عصر پنجشنبه ۹ اسفند با برگزاری مسابقه دوستانه تیم اساتید دانشگاه و دیپلمات‌های سفارتخانه‌ها، مسابقات فوتسال میان تیم‌های شش دانشگاه در مجموعه ورزشی شهید چمران کلید خواهد خورد و تا دوشنبه ۱۳ اسفند ادامه دارد.

برپایه این گزارش در ادامه این مراسم رژه تیم‌های حاضر در نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های برتر ایران انجام شد و همچنین با حضور یکی از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران قطعاتی از موسیقی هندی اجرا و گروه دانشجویی مه نوا نیز به اجرای موسیقی سنتی پرداختند.

احسان موسوی نژاد، رکورددار گینس نیز حرکات نمایشی با توپ را اجرا کرد و در میان شور و هیجان دانشجویان حاضر حرکات ورزش پارکور به نمایش گذاشته شد.

در پایان نیز با حضور کردی و حلبچی، معاون بین‌الملل و دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، تندیس دانشگاه‌ها به رسم یادبود به نمایندگان آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز