خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

اعتراض به نحوه اداره امروز شورا کم‌لطفی بود

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۳۵

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت پروژه های مشارکتی گفت: امیدواریم بتوانیم نقدینگی لجام گسیخته موجود در جامعه را به سمت سرمایه گذاری های عام المنفعه در شهرداری هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه صدوبیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران گفت: دستورجلسه اصلی ما بررسی لایحه بودجه سال 98 بود و تنها اعتراض فرمانداری را به دلیل آنکه زمان پاسخ آن در حال اتمام بود، مورد بررسی قرار دادیم که با موافقت با اعتراض فرمانداری، در مصوبه نرخ عوارض تردد کامیون ها در محدوده کامیون ممنوع کلمه اعمال قانون را به جای کلمه توقیف گذاشتیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: تا پایان هفته هر روز صبح و بعد از ظهر جلسه داریم و لایحه بودجه 98 را بررسی می کنیم. امیدواریم تا 20 اسفندماه تمامی تبصره ها، درآمدها، هزینه ها و مصارف در صحن شورا به تصویب برسد و مورد تایید هیات تطبیق نیز قرار بگیرد و شورا تا پایان سال قانون بودجه 98 را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مواد لایحه بودجه چیست، گفت: هزینه های حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و پروژه های مشارکتی از مهمترین اولویت های بودجه سال 98 است و امیدواریم بتوانیم در حوزه پروژه های مشارکتی، نقدینگی لجام گسیخته ای را که در جامعه وجود دارد به سمت سرمایه گذاری های عام المنفعه در شهرداری هدایت کنیم.

هاشمی همچنین در خصوص مخالفت برخی از اعضا با کلیات لایحه بودجه گفت: بعضی از اعضای شورا معتقد بودند این لایحه با برنامه سوم مطابقت ندارد اما شهرداری گزارشی تهیه کرده که نشان می دهد بودجه با برنامه سوم مطابقت دارد. برخی از اعضا نیز درخواست داشتند فرصت تطبیق داده شود و بودجه  دو دوازدهم تصویب شود.

رییس شورای شهر تهران در خصوص اعتراض حجت نظری به نحوه اداره شورا نیز گفت: این موضوع کم لطفی بود. ما در مجلس هم چنین رویه ای را داریم و برای بررسی لایحه بودجه، مواردی را توافق می کنند. اگر قرار باشد هر پیشنهادی را در صحن مطرح کنیم، فرصت برای رسیدگی به لایحه نمی ماند؛ بنابراین ما توافق کردیم تنها پیشنهاداتی مطرح شود که قبلاً در کمیسیون ها مطرح شده است؛ چه در کمیسیون تلفیق رای آورده باشد و چه رای نیاورده باشد. اما نباید پیشنهاد جدیدی در صحن مطرح نشود؛ چراکه کارشناسی نیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعتراضات چند هفته اخیر کمیسیون فرهنگی-اجتماعی به لایحه بودجه گفت: همه کمیسیون ها علاقه مندند عدد بودجه حوزه تصمیم گیری خود را بالا ببرند و وقتی این عدد کاهش پیدا می کند ناراحت می شوند. کمیسیون فرهنگی مدعی است در شرایطی که شهرداری مشکلات نقدینگی دارد و نمی تواند پروژه های بزرگ را احداث کند، می تواند در بعد فرهنگی اثرگذار بوده و با افزایش بودجه فرهنگی، زمینه رضایت شهروندان را فراهم کند. اعضای این کمیسیون می توانند پیشنهاد خود را مجدداً در صحن مطرح و اگر اعضا به آن رای دادند، اهداف خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز