خبرگزاری کار ایران

سرهنگ بخشنده خبر داد:

جمع‌آوری ۱۰۰ کودک در ارتباط با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۱۶۸

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از جمع‌آوری ۱۰۰ کودک در ارتباط با مواد مخدر خبر داد و گفت: یک درصد آنها درگیر اعتیاد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد بخشنده با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در یکسال گذشته گفت: بیش از ۶۱ باند در ۱۴ محور تهران و شهر تهران منهدم شده اند و ۷۲۰ قاچاقچی سازمان یافته شناسایی و دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: ۷۰ هزار مجرم مرتبط با مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده اند که بخش زیادی از آنها معتاد متجاهر هستند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به پاکسازی مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد همچنین هزار نفر از این افراد جزو معتادان اتباع و بیشتر اهل افغانستان هستند.

وی ادامه داد: ۵ هزار نفر از این افراد نیز دارای بیماریهای خاص مانند بیماری های عفونی، ایدز، هپاتیت و کبر سن و صغر سن هستند.

بخشنده گفت: ۱۰۰ کودک در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شدند که یک درصد از آنها درگیر اعتیاد هستند.

بخشنده با اشاره به فعالیت باندهای قاچاق مواد مخدر در فضای مجازی  گفت: 12 باند در فضای مجازی شناسایی و منهدم شده‌اند یک از این باندها در قم، تهران، کاشان، قزوین و کرمانشاه فعالیت می‌کردند که پس از رصد دقیق و شناسایی هشت نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر و 200 گرم ماده مخدر گل از آنها کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به حضور پلیس در شعاع هزار متری مدارس گفت: در شش ماهه گذشته هزار خرده فروش مواد از اطراف مدارس جمع‌آوری و 20 کیلو مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شده است. ماموران ما تا شعاع هزار متری مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهند البته چند مدرسه در مناطق شوش و مولوی وضعیت نامناسبی داشتند که خوشبختانه با پاکسازی این مناطق معتادان و خرده فروشان مواد مخدر از اطراف این مدارس در این مناطق حاشیه‌ای نیز جمع آوری شدند. همچنین 18 معتاد و خرده فروش مواد نیز از اطراف دانشگاه‌ها جمع آوری شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به کشف و ضبط 90 کیلو مواد مخدر در دو روز گذشته اشاره کرده و گفت: دو کامیون که بار سیب زمینی داشتند و به مقصد تهران می‌آمدند با ردیابی و کار اطلاعاتی همکاران من شناسایی شده و 65 کیلو مواد مخدر از این دو کامیون کشف و ضبط شده است. همچنین شش نفر در همین رابطه دستگیر شده‌اند. یک خودروی سمند نیز که تحت پوشش خانواده از ورود به تهران را داشت شناسایی شده و 25 کیلو مواد از آنها کشف و ضبط شد. دو نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ بخشنده به شناسایی و کشف سه محموله پستی که اقدام به جابجایی مواد مخدر می کردند خبر داد و گفت‌: جلساتی را با شرکت‌های حمل و نقل مانند اسنپ و پیک موتوری‌ها برای رصد و شناسایی محموله‌های پستی مواد مخدر برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هزار زن معتاد متجاهر در تهران وجود دارد گفت: ما 131 نفر از این زنان را جمع‌آوری کرده‌ایم اما پس از غربالگری تنها 98 نفر از ما تحویل گرفتند. انتظار پلیس این است که ظرفیت لازم برای نگهداری این هزار زن ایجاد شود. نگهداری معتادان زن شرایط خاص دارد چرا که برخی از آنها باردار، برخی ترنس و... هستند.

وی با بیان اینکه 85 درصد اقدامات ما براساس کارهای اطلاعاتی و عملیاتی بوده است تصریح کرد: 19.5 تن کشفیات مواد داشته‌ایم که نسبت به سال‌های گذشته 5 درصد افزایش کشفیات را در سال 97 شاهد بودیم.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه بالاترین مصرف مواد در تهران تریاک و پس از آن هروئین و شیشه است گفت: بذر ماده مخدر گل به صورت چمدانی از کشورهایی مانند هلند وارد شده و 200 الی 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. متاسفانه مصرف این ماده مخدر در تهران در حال افزایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز