خبرگزاری کار ایران

برگزاری 13 نوروزگاه در تهران از سوم تا دهم فروردین

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۰۴

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری 13 نوروزگاه در تهران از سوم تا دهم فروردین خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه بعدازظهر امروز در نشست خبری که با موضوع برنامه‌های نوروزی برگزار شد، گفت: از مردم تهران و سایر شهرها دعوت می‌کنیم تا در ایام نوروز در تهران باشند. تهران در نوروز زیباتر است و پیشنهاد می‌دهیم شهروندان تهرانی نوروز را در تهران بمانند؛ چرا که جاهای بسیاری وجود دارد که آنها ندیده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: برنامه اصلی ایجاد 13 نوروزگاه است که از سوم تا دهم فروردین در تهران فعالیت می‌کنند. کاخ نیاوران، بوستان ملت، پارک پلیس، بوستان هرندی، فلکه دوم نیروهوایی، بوستان پاچمال، میدان نازی آباد، بوستان قائم و دریاچه شهدای خیلج فارس از آن جمله است. همچنین حرم مطهر و برج میلاد از نوروزگاه‌های فرامنطقه‌ای هستند.

وی افزود: نمایش‌های عروسکی و خیابانی از برنامه‌های نوروزگاه‌ها هستند و نوروزگاه‌ها از ساعت 20 تا 23 شب فعال خواهند بود.

جوادی یگانه با اشاره به تجربه موفق سال گذشته در زمینه پیاده‌راه‌ها گفت: ما سال گذشته پیاده راه بلوار را داشتیم که موفق بود و امسال هم در میدان صنعت، بریانک، بوستان ولایت و... پیاده‌راه‌هایی خواهیم داشت. همچنین دو پیاده‌راه ویژه خواهیم داشت که یکی در بلوار کشاورز و دیگری در محور خیابان ولیعصر خواهد بود.

به گفته معاون شهردار تهران برای ساکنان افغان تهران در نوروز امسال برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد و در این برنامه‌ها از آنان و کارگران افغان شهرداری تکریم به عمل خواهد آمد.

همچنین میهمانی لاله‌ها، برنامه تلویزیونی از شبکه پنج سیما و 11 کانتر استقرار در معابر ورودی تهران از دیگر برنامه‌های نوروزی شهرداری است.

جوادی یگانه اضافه کرد: در تهران 5 محل اسکان موقت هم خواهیم داشت که سرخه‌حصار، چیتگر و ولایت از آن جمله است. همچنین تورهای شمیران گردی، ری گردی و... نیز از دیگربرنامه‌های  ما است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برج میلاد بیش از یک میلیون مخاطب داشت گفت: امسال برنامه برج بیش از این است و جشنواره‌های نوروزی، کنسرت‌های متعدد، دهکده اقوام، اجرای برنامه شب‌های فیروزه‌ای و... از برنامه‌های برج میلاد در نوروز امسال است.

او با اشاره به فعالیت‌های سازمان خدمات اجتماعی گفت: ساماندهی متکدیان سطح شهر از برنامه‌های این سازمان است و تهیه اقلام مورد نیاز مددجویان و بهبود فضای کالبدی گرمخانه ها از دیگر فعالیت‌های این سازمان در نوروز است.

معاون شهردار تهران در بخش فعالیت‌های دینی هم به اعتکاف در مساجد در پایان سال اشاره کرد و گفت: اکران نوروزی فیلم سینمایی به ویژه در منطقه 12 و سه منطقه دیگر از دیگر برنامه‌های ما در نوروز امسال است. پارسال در برخی نقاط اکران فیلم انجام شد اما مورد استقبال قرار نگرفت؛ بنابراین امسال در نقاطی که استقبال بیشتری داشتیم این برنامه را اجرا می‌کنیم.

وی همچنین در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: قصد داریم شهرداری را بیش از گذشته اجتماعی کنیم و نگاه‌مان به آسیب‌های اجتماعی حذفی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز