خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران:

دریافت زمین از اوقاف برای ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر/ایجاد 9 نوروزگاه در محور خیابان ولیعصر

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۸۹۰

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: در طرح ساماندهی دستفروشان در چهارراه ولیعصر زمینی از اوقاف و بخش خصوصی دریافت کردیم و نیروی انتظامی نیز همکاری خوبی با ما داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که بعد از ظهر امروز با موضوع برنامه های نوروزی برگزار شد، گفت: اولین کاری که در برنامه های نوروزی خود انجام می دهیم، توسعه جنگل کاری تا ۱۲۵۰ هکتار در اراضی دامنه جنوبی البرز است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که داریم کاشت 1100 اصله درخت است که تا هفت فروردین طول می‌کشد همچنین تا پایان سال 17 هکتار فضای سبز به بهره‌برداری خواهد رسید. کاشت 200 هزار نهال در منازل شهروندان، آماده‌سازی هفت بوستان بزرگ ورودی شهر برای اسکان مسافران نوروزی، توزیع گل در 15 میدان بزرگ تهران، برپایی غرفه‌های میوه و تره‌بار در 15 بوستان بزرگ در روز طبیعت از دیگر اقدامات ما برای نوروز است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد 9 نوروزگاه در محور خیابان ولیعصر کار ویژه شهرداری در نوروز امسال است، گفت: نمایشگاه تجهیزات آرایه‌های شهری، برگزاری جشنواره عکاسی بهارستان، جشنواره نور تهران و کارگاه‌های حضوری هنرمندان از برنامه‌های ما برای نوروز است همچنین اخیرا در مورد رنگ در فضای شهری خیلی صحبت شده که در این راستا هم برنامه‌های خوبی داریم همچنین چهارمین جشنواره دایره خلاق، نصب آثار حجمی جدید و بازآفرینی تهران قدیم از دیگر برنامه‌های ماست.

یزدانی در زمینه نورپردازی در ایام نوروز گفت:‌ نورآرایی مناسبتی، نورآرایی دائم و نصب المان های نوری و جلوه‌های ویژه از جمله برنامه‌های ما در این حوزه است و مقرر است میدان حر،‌ میدان رازی و ساختمان مجلس خبرگان نورپردازی شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به افتتاح پنج بازار میوه و تره‌بار تا پایان سال گفت: بازار مسیل باختر، ایرانمهر و فروزش از جمله این بازارهاست.

به گفته یزدانی مناسب‌سازی مسیرها و سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولین (30 محل پیش بینی شده است)، تامین و عرضه محصولات اصلی و پرمصرف از گروه میوه و سبزیجات غیربرگی از طریق بهره‌برداران (11 هزار تن) ، ایجاد جایگاه‌های موقت عرضه محصولات تنظیم بازاری، تک محصولی و کالاهای اساسی و اقلام پرمصرف (که 30 جایگاه برای آن پیش بینی شده است)، ایجاد جایگا‌ه‌های عرضه ماهی قرمز، گل و گیاه و تزئینات هفت سین، آماده سازی 15 بوستان اصلی و مهم برای جایگاه‌های میوه و تره‌بار، تامین محصولات پروتئینی و میوه‌جات و ارائه سهمیه برای برخی اقلام و افزایش ساعت کار بازارها (از 25 تا 29 اسفند تا ساعت 21) اقداماتی است که در حوزه میادین میوه و تره‌بار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که در بهشت‌ زهرا (س) برای نوروز انجام می‌شود نیز گفت: عطرافشانی و غباروبی قبور شهدا، اهدای گل و گلدان به زائران قبور شهدا، اجرای برنامه تحویل سال، نصب هفت سین بزرگ دفاع مقدس و راه‌اندازی حدود 60 سرویس حمل و نقل رایگان از مترو تا قطعات شهدا در دو پنجشنبه آخر سال از اقداماتی است که در این زمینه انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران افزود: در زمینه آتش نشانی هم اقدامات ویژه‌ای انجام داده‌ایم که حضور همه آتش نشانان (پنج هزار نفر) در آخرین سه شنبه سال، استقرار بیش از هزار تیم عملیاتی جهت تامین ایمنی شهر و آموزش به مردم برای چهارشنبه سوری از آن جمله است. همچنین سعی می‌کنیم رونمایی از نردبان‌هایی را که اخیرا از گمرک ترخیص شدند قبل از چهارشنبه سوری آخر سال داشته باشیم. در ورودی‌های شهر هم برای ایام نوروز هفت تیم و ماشین‌ آتش نشانی مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال حجم پسماند و زباله 1600-1700 تن افزایش می‌یابد گفت: البته در مدت اخیر حجم زباله و پسماند هزار تن کم شده و این به دلیل فعالیت پیمانکاران است که شاخه درختان، چوب، لاستیک و ... را جدا می‌کنند.

یزدانی در خصوص ساماندهی دستفروشان هم گفت: در طرح ساماندهی دستفروشان در چهارراه ولیعصر زمینی از اوقاف و بخش خصوصی دریافت کردیم و نیروی انتظامی همکاری خوبی با ما داشت در تهران چندین نقطه دیگر هم داریم که باید به همین شکل طرح ساماندهی را در آ‌نها اجرا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز