خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا:

۳۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در بیرون شهرها وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۰۴

رئیس پلیس راهور ناجا از آمادگی این پلیس برای برگزاری طرح بزرگ ترافیکی نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در حاشیه همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران گفت: هدف مهم ما در این همایش ارزیابی عملکرد سالانه رده‌ها و استان‌ها بوده و همین طور برنامه سال ۹۸ را تشریح کرده و برای برگزاری طرح بزرگ ترافیکی نوروز ۹۸ آماده می‌شویم.

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید کمیته ویژه ترافیک نوروز ۹۸ با حضور همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد یکی از تصمیمات در این کمیته این بود که رزمایش این طرح بزرگ در روز ۲۲ اسفندماه در تهران در ضلع جنوبی مرقد مطهر امام راحل برگزار خواهد شد. همچنین از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان ۱۷ فروردین ۹۸ انشاالله طرح ویژه ترافیک نوروزی با هماهنگی همه دستگاه‌های امداد و خدماتی با محوریت پلیس را هنمایی و رانندگی برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد:‌ نکته قابل اهمیت این است که در نوروز سال گذشته ۸۵ درصد تصادفاتی که منجر به فوت و جرح شده بود سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی از عوامل موثر در بروز این تصادفات بوده است.

سردار مهری تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ برنامه‌ریزی کرده و با آرامش سفر کنند همچنین قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کرده و خواهش می‌کنم وسیله نقلیه خود را از همه لحاظ مورد ارزیابی قرار داده و برنامه‌ریزی برای سفر ایمن انجام دهند یعنی از مبدا تا مقصد همه را جزء سفر دانسته و فقط به مقصد فکر نکنند خواهش می‌کنم با خستگی و خواب‌آلودگی هرگز رانندگی نکنید چرا که هیچ جایگزینی برای خواب مانند خواب وجود ندارد در سال گذشته ۳۸ درصد تصادفات جرحی و فوتی در نوروز ۹۷ به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتفاق افتاده است بنابراین خواهش می‌کنم همه افرادی که با عنوان سرنشین در خودرو حضور دارند کمک کنند تا راننده بتواند با یک شرایط خوب و آرامش رانندگی کند.

وی با تشکر از همیاران پلیس تصریح کرد:‌ همیاران پلیس امسال نیز آماده‌باش و تذکرات لازم را در خصوص آموزش‌هایی که در مدارس توسط معلمان و نیروهای پلیس آموخته‌اند مدنظر قرار داده و اعمال می‌کنند.

او همچنین در خصوص سازمان راهداری نیز تصریح کرد: اما با سازمان راهداری و همه افرادی که در زمینه مسائل جاده‌ای متولی هستند به این توافق رسیده‌ایم که ۳۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در بیرون شهرها وجود دارد و همچنین ۲ هزار نقطه در درون شهرها نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده‌اند از همین رو هم با وزارت کشور و شهرداری‌های محترم و هم با سازمان راهداری مذاکراتی داشته‌ایم که این نقاط حادثه‌خیز آشکارسازی شود و به همه رانندگان توصیه می‌کنم که حتما به علائم دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد:‌ بر اساس آمار بیش از ۶۰ درصد جانباختگان در نوروز ۹۷ در ۳۰ کیلومتری شهرها جان خود را از دست داده‌اند بنابراین وقتی رانندگان به ۳۰ کیلومتری شهرها می‌رسند توجه داشته باشند که به علت تردد بیشتر در این مسیر احتمال بروز تصادفات بیشتر خواهد بود بنابراین باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به شعار طرح نوروزی سال ۹۸ یادآور شد: شعار ما پرهیز از خطر آرامش در سفر است و انشاالله همه بتوانند یک نوروز خوب و با آرامشی را برای هموطنان فراهم کنند پلیس راهنمایی و رانندگی صد در صد آماده اجرای ماموریت ها است.

او در خصوص خط قرمز پلیس در نوروز ۹۸ توضیح داد: تعداد رانندگان حادثه ساز پرخطر در نوروز سال گذشته بسیار اندک بود و بر اساس آمار در سال جاری حدود پنج هزار تصادف منجر به فوت شده است اگر نصفی از این افراد مقصر بوده و نصفی مقصر نباشند برای کنترل رفتار پرخطر این رانندگان پلیس با قوه قضائیه هماهنگی‌های لازم را انجام داده است و برای اعمال قانون و اختیاراتی ک پلیس دارد قطعا در تعطیلات این رانندگان پرخطر از سفر بازخواهند ماند تا برای آرامش همه شهروندان و رانندگانی که به صورت قانونمند در جاده‌ها تردد می‌کنند اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس برای تجهیز ناوگان فرسوده خود برنامه‌‌ای دارد یا خیر ادامه داد: برابر تدبیر سردار فرمانده محترم نیروی انتظامی و هیئت رئیسه محترم برای تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی هم از نظر خودرو و هم از نظر نیرو پلیس راهنمایی و رانندگی در اولویت قرار گرفته و از برنامه‌های سال ۱۳۹۸ است البته مقداری به تامین اعتبارات نیز نیاز داریم که رئیس سازمان برنامه و بودجه در این همایش به همکاران ما قول داده است که این اعتبارات را تامین کرده تا انشاالله شاهد انجام ماموریت‌های بهتر نسبت به گذشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز