خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا:

آنها که با انقلاب اسلامی زاویه دارند با پلیس نیز زاویه دارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۶۲۴

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به حادثه دو روز گذشته خاطرنشان کرد: امروز پلیس ما پلیس انقلاب اسلامی است و آنها که با انقلاب اسلامی زاویه دارند با پلیس نیز زاویه دارند. صرف نظر از اینکه پلیس به درستی عمل کرده باشد یا عملکرد درستی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار ایوب سلیمانی در مراسم چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگان ناجا با اشاره به حضور پلیس در تراز انقلاب اسلامی گفت: قبل از هر گونه اجرای ماموریت باید بدانیم ماموریت ما باید بین ما و آنچه که باید پاسدار آن باشیم، سنخیت داشته باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس در تراز انقلاب اسلامی باید به دو موضوع توجه داشته باشد. پلیس باید شرایط اولیه و احراز پلیس در تراز انقلاب اسلامی را داشته باشد. پلیس در تراز انقلاب اسلامی پلیس متدین، انقلابی و خدمتگزار است، پلیسی که برای نظم و امنیت تلاش کرده و روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر دارد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به حادثه دو روز گذشته خاطرنشان کرد: امروز پلیس ما پلیس انقلاب اسلامی است و آنها که با انقلاب اسلامی زاویه دارند با پلیس نیز زاویه دارند. صرف نظر از اینکه پلیس به درستی عمل کرده باشد یا عملکرد درستی نداشته باشد.

سلیمانی تصریح کرد: ما در یکی دو سال اخیر شاهد هستیم آنها که در همه جبهه‌ها از انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند در فرصت‌هایی به پلیس خدمتگزاری که به عنوان پلیس راهور در جاده‌ها و راه‌ها خدمت‌رسانی می‌کند، تعرض کرده و حریم حرمت آنها را نگه نمی‌دارند.

وی ادامه داد: حادثه‌ای که دو شب قبل اتفاق افتاد صرف نظر از موضوع و مصداق آن و صرف نظر از اینکه بگوییم لحن صدای کدامیک بلند بود، پلیس فردی را که سرعت غیرمجاز داشته متوقف کرده اما طرف مقابل با روحیه عدم تمکین به قانون در مقابل پلیس می‌ایستد و البته پلیس نیز با صلابت و با جدیت کار خود را انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: معلوم نیست این فرد با چه هدفی در آن موقع شب فیلم گرفته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده است. معتقدم باید این پدیده‌ای که اخیرا باب شده و هر آنچه که هست را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و سربازان نظم و امنیت را تضعیف می‌کنند را با نگاه آسیب‌شناسی بررسی کرد چراکه پلیس که باید زمان لازم را برای برقراری نظم و امنیت بگذارد. اگر می‌خواهید پست بگذارید، درباره پلیس که برای حفظ امنیت مردم در زمانی که همه در حال استراحت هستند تلاش می‌کند، پست بگذارید. مگر سرعت غیرمجاز جز این است که به راننده و عابر آسیب وارد می‌کند که حال به پلیس برای توقف خودروی دارای سرعت غیرمجاز ایراد گرفته می‌شود.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای گفت: در یک دهه گذشته یعنی در سال ۸۵ زنگ خطر به صدا درآمد مبنی بر اینکه تلفات ناشی از تصادفات جاده ای بیش از حد افزایش یافته است و در یک سال حدود ۲۸۰۰۰ نفر کشته ناشی از تصادفات جاده ای بودند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: پلیس با همه ظرفیت به میدان آمد و قرار شد تا همه ارکان نظام حامی و پشتیبان پلیس باشند و در یک دهه با بسیج همه نیروها و امکانات نیروی عظیم انتظامی در همه ابعاد تلاش و کوشش شد تا این آمار کاهش پیدا کند سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: پلیس با با تمام توان وارد شده وبا همکاری نسبی دیگر دستگاه ها توانستیم در پایان سال ۸۵ آمار کشته شدگان جاده ای را به حدود ۱۶ هزار نفر برسانیم یعنی بیش از ۴۱ درصد آمار تصادفات جاده ای را کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه اگر فکر اساسی صورت نگیرد ممکن است در سال آینده با افزایش تلفات مواجه شویم، تصریح کرد: سال ۹۶ و ۹۷ روند کاهش تلفات متوقف شود و اگر فکر جدی صورت نگیرد این رقم باز هم افزایش می یابد.

جانشین فرمانده ناجا به تشکیل قرارگاه جهادی کاهش تلفات ناشی از تصادفات با دستور رئیس ناجا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: علل و عوامل تصادف شناسایی شد تکالیفی تعیین و اولویت هایی انتخاب و به تمامی استانها ابلاغ شد پیش‌بینی شده تلفات جاده ای باید ۳۶ درصد کاهش پیدا کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تصادفات ناشی از اتوبوس های مسافری در این دو سال کاهش داشته خاطرنشان کرد: این اثر نصب ردیاب های نصب شده روی اتوبوس های عمومی و مسافربری است کما اینکه ماشین های سنگین یا موثر در تصادفات یا عامل تصادف هستند.

وی از مسئولانی که در این طرح مشارکت نکرده و یا کم مشارکت کرده‌اند انتقاد کرد و تصریح کرد: چرا مسئولان پای کار نمی‌آیند؟ قرار شد بیش از ۶ هزار دوربین پایش تصویری ثابت در کشور نصب شود اما امروز ۲۰۰۰ دوربین نصب شده است چرا یک عزم ملی ایجاد نمی‌شود؟ چرا دوربین های سیار به تعداد کافی در اختیار افسران ما قرار نمی‌گیرند و ما نیاز به پایش تصویری از بالا و هوا داریم که کسی به این موضوع توجه نمی کند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به بحث کیفیت خودرو خاطرنشان کرد: بحث کیفیت خودرو یک روزه حل نمی شود بیشتر تلفات ما ناشی از استحکام پایین خودروها است. نصب بیش از ۵۰۰ هزار ردیاب بر روی خودروهای عمومی در ظرف ۶ ماه قابل انجام است.

وی با اشاره به تلفات و تصادفات خاطرنشان کرد: بیش از ۶۸ درصد تصادفات و بیش از ۶۰ درصد تلفات در ۳۰ کیلومتری شهر ها انجام می‌شود در بیش از ۵۰ درصد از شهرها در این یکسال تلفات نداشتیم. در کل کشور حدود ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است که از این ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز ۱۵۸۵ نقطه پرحادثه است همه استان ها مشکل جدی در تصادفات ندارند و استانهای هدف ما بین ۹ تا ۱۳ استان است.

وی با اشاره به طرح نوروزی امسال گفت: طرح ما از نوروز امسال تا نوروز سال آینده است یعنی از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۲۵ اسفند ماه سال آینده. سلیمانی خطاب به نوبخت معاون رئیس جمهور که در جلسه حضور یافته بود، گفت: طبق تکلیف قانون برنامه ششم در طول پنج سال ۳۶ درصد تلفات باید کاهش پیدا کند.

سلیمانی گفت: در پروژه سپهتن نصب دوربین روی اتوبوس های مسافربری انجام شد که نتیجه آن کاهش 94 درصدی تصادفات بود. ما جهت هرچه کمتر شدن تلفات جاده ای و تصادفات در کنار نظام و دولت محترم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز