خبرگزاری کار ایران

ایلنا دریافتی مدیران شهرداری را بررسی کرد؛

حافظی:مجموع دریافتی مدیران شهرداری تا ۳ برابر حقوق پایه بود/ انصاری: روسا با حقوق ۶ میلیونی کار را رها می‌کنند/ رسولی: اعلام دریافتی ماهانه مدیران مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۸۲

به گفته خزانه‌دار شورای شهر تهران محاسبه جمع دریافتی همه مدیران شهرداری به صورت دقیق و ماهانه محاسبه کنیم، میسر است، اما مطلوب نیست، چرا که کار وسیعی را طلب می‌کند و نتیجه آن متناسب با هزینه گسترده‌ای که لازم دارد، نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اطلاعات مربوط به حقوق پایه و مزایای مستمر کارکنان و مدیران ارشد شهرداری تهران به تازگی روی سامانه شفافیت قرار گرفته و واکنش‌های زیادی را برانگیخته است؛ چراکه فقط حقوق پایه معاونان و مدیران منتشرشده و دریافتی واقعی آنها مشخص نیست. به عنوان مثال براساس اطلاعات وبسایت شفاف، حقوق معاونان شهرداری از حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان متغیر است.همچنین حقوق پایه شهرداران مناطق از حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

در این میان حقوق برخی مدیرعامل سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه شهرداری بیشتر است و حداکثر آن به حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد. البته حقوق این مدیران نیز در بخش حداقلی به شدت کم است و مثلا حقوق پایه و مزایای مستمر مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است!

حافظی: مجموع دریافتی مدیران ارشد تا سه برابر حقوق پایه شان بود

رحمت‌الله حافظی (عضو شورای شهر چهارم) درباره مجموع دریافتی مدیران ارشد شهرداری به خبرنگار ایلنا گفت: در زمانی که ما در شورای چهارم بودیم، خیلی بیشتر از آن چیزی بود که به عنوان حقوق و مزایای مستمر اعلام می‌شد، اما اکنون نمی‌دانم که آیا اصلاحی در این زمینه انجام داده‌اند یا خیر. وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دریافتی واقعی مدیران و معاونان شهرداری دو تا سه برابر حقوق پایه است، گفت: در دوره شورای چهارم این موضوع صحت داشت.

قناعتی: دو سال پیش حداکثر دریافتی مدیران ۱۶ میلیون تومان بود

ابوالفضل قناعی (عضو شورای شهر چهارم) هم در این ارتباط به خبرنگار ایلنا گفت: دریافتی پایه مدیران ارشد شهرداری در همین حدود است و معاونان شهردار هم در حد ۶ یا ۷ میلیون تومان دریافت می‌کنند. ضمن اینکه نمی‌دانم که آیا مزایای غیرمستمر به همه مدیران ارشد شهرداری تعلق می‌گیرد یا خیر.

وی افزود: در شهرداری ضوابطی برای حقوق داریم که مسبوق به سابقه است و پیش از انقلاب و پس از آن فرایندی داشته است. درصد افزایش حقوقی که برای کارکنان دولت طی این سال‌ها لحاظ می‌شده، برای کارکنان و مدیران شهرداری هم لحاظ شده است. البته مدیران و کارکنان شهرداری از قدیم نسبت به بعضی از کارکنان و مدیران دولت پایه حقوق خوبی داشته‌اند، اما افزایش حقوق‌های دولت نیز به آنها تعلق گرفته است.

در زمان شورای چهارم یعنی در حدود دو سال پیش، حداقل دریافتی مدیران ارشد شهرداری ۷ میلیون تومان بود و حداکثر آن به حدود ۱۶ میلیون تومان می‌رسید.

قناعتی ادامه داد: کارکنان و مدیران شهرداری در کنار حقوق پایه، اضافه‌کاری هم دارند. این اضافه‌کاری گاهی تا ۱۲۰ ساعت یا بیشتر می‌رسد. بعضی از مدیران هم عضو هیات امنا یا هیات مدیره جایی هستند یا پروژه‌ای را خارج از وظیفه کاری خود دنبال می‌کنند و بعضی از آنان نیز حق‌الزحمه‌ای بابت آن دریافت می‌کنند.

عضو دوره قبلی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که مجموع دریافتی مدیران شهرداری در چه حدود است؟ گفت: در زمان شورای چهارم یعنی در حدود دو سال پیش، حداقل دریافتی مدیران ارشد شهرداری ۷ میلیون تومان بود و حداکثر آن به حدود ۱۶ میلیون تومان می‌رسید. البته دریافتی بستگی به جایگاه خدمت افراد داشت. مثلا فکر می‌کنم شهرداران مناطق بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند. معاونان شهردار هم در همین حدود دریافت می‌کردند. شهردار هم شاید تا ۱۵ یا ۱۶ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد.

اگر مدیری ۱۵ میلیون تومان هم دریافت کند، اما بتواند این بحران را سامان دهد، باید دست و پای او را هم بوسید. پرداختن به اینکه دریافتی واقعی مدیران چقدر است، مشکلی را حل نمی‌کند و فقط به بحرانی که امروز مدیریت کشور را گرفته است، دامن می‌زنیم.

انصاری: با حقوق ۶-۵ میلیونی مدیران کارآمد کار را رها می‌کنند

غلامرضا انصاری (عضو دیگر شورای شهر چهارم) هم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره دریافتی واقعی معاونان و مدیران شهرداری اظهار کرد: بحث حقوق‌های نجومی‌ طرح مباحثی علیه دولت بود. دلواپسان بحثی را مطرح کردند تا کارآمدی یک سری از نیروهای کارآمد دولت را از سیستم خارج کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارآمدی باید ملاک باشد، گفت: معتقدم اگر مدیر کار کند، می‌تواند ده‌ها و صدها برابر حقوقی که دریافت می‌کند، بهره‌وری ایجاد کند.

انصاری افزود: بدهی‌های شهرداری به واسطه سود بانکی، روز‌به‌روز بین ۱۷ تا ۲۰ میلیارد چرتکه می‌اندازد و افزایش می‌یابد. اگر مدیری ۱۵ میلیون تومان هم دریافت کند، اما بتواند این بحران را سامان دهد، باید دست و پای او را هم بوسید. پرداختن به اینکه دریافتی واقعی مدیران چقدر است، مشکلی را حل نمی‌کند و فقط به بحرانی که امروز مدیریت کشور را گرفته است، دامن می‌زنیم.

پرداخت پاداش چند ده میلیونی به مدیران کارآمد اشکالی ندارد

عضو شورای شهر چهارم ادامه داد: اگر مدیری مجانی کار کند، اما خاصیتی نداشته باشد، شرایط درست می‌شود؟ ما باید ببینیم چه کنیم که حتی در شرایط تحریم مملکت را به صورت ایده‌آل مدیریت کنیم.

اگر مدیری بتواند مشکلات را حل کند، از دیدگاه من حتی اگر پاداش چند ده میلیونی هم به او بدهیم، اشکالی ندارد.

انصاری با بیان اینکه اکنون شهرداری هزار و یک مشکل دارد که وضعیت حمل و نقل و بدهی‌ها از آن جمله است، اظهار داشت: اگر مدیری بتواند این مشکلات را حل کند، از دیدگاه من حتی اگر پاداش چند ده میلیونی هم به او بدهیم، اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: طبیعتا اکنون با این تورم و گرانی، زندگی با حقوق ۶-۵ میلیونی اداره نمی‌شود. در چنین شرایطی مدیران کارآمد کار را رها می‌کنند و به سمت بخش خصوصی روی می‌آورند و اشخاص ناتوان و چاپلوس که به جای بال بودن وبال هستند، بر سر کار می‌آیند و وضعیت کشور از شرایط فعلی بدتر خواهد شد.

رسولی: اعلام مجموع دریافتی ماهانه مدیران میسر است، اما مطلوب نیست

سید حسن رسولی (خزانه‌دار شورای شهر تهران) نیز درخصوص مصوبه شورای شهر به ایلنا گفت: برای اولین بار براساس مصوبه شورای شهر دسترسی مردم به اطلاعات میزان حقوق و دستمزد مدیران شهرداری در راستای شفاف‌سازی فراهم شد؛ ولی آنطور که بازدیدکنندگان هم قضاوت کردند، قدم اول اگرچه لازم بود، اما کافی نیست.

اینکه بتوانیم جمع دریافتی همه مدیران را به صورت دقیق و ماهانه محاسبه کنیم، میسر است، اما مطلوب نیست. علت هم این است که کار وسیعی را طلب می‌کند و نتیجه آن متناسب با هزینه گسترده‌ای که لازم دارد، نخواهد بود.

وی افزود: علت این امر این است که حقوق و مزایای مستمر در احکام دستگاه‌های اجرایی که از طریق واحدهای مدیریت منابع انسانی برای کارکنان و مدیران صادر می‌شود، تابعی از نظام جبران خدمت در هر دستگاه است.

قطعا دریافتی مدیران شهرداری بیش از رقم اعلام‌شده است

رسولی تاکید کرد: قطعا دریافتی مدیران شهرداری بیش از رقم اعلام‌شده است. ما در هیات رئیسه شورای شهر تهران در این خصوص صحبت کردیم. اینکه بتوانیم جمع دریافتی همه مدیران را به صورت دقیق و ماهانه محاسبه کنیم، میسر است، اما مطلوب نیست. علت هم این است که کار وسیعی را طلب می‌کند و نتیجه آن متناسب با هزینه گسترده‌ای که لازم دارد، نخواهد بود.

مزایای غیرمستمر از ماهی به ماه دیگر و از رده‌ای به رده دیگر متغیر و متفاوت است، اما قرار است که میانگین این مزایا را اعلام کنیم.

وی افزود: معاونان شهردار یا مدیران کل در شهرداری هرکدام اضافه‌کاری دریافت می‌کنند و برخی طی یک دوره معین مزایای غیرمستمر متفاوتی را هم می گیرند. ما بنا داریم در جهت کمک به دریافت صحیح‌تر مردم از سامانه شفافیت، نسبت به انتشار میانگین دریافتی مدیران اقدام کنیم. مزایای غیرمستمر از ماهی به ماه دیگر و از رده‌ای به رده دیگر متغیر و متفاوت است، اما قرار است که میانگین این مزایا را اعلام کنیم.

آروین: نمی‌توانستیم رقم ثابتی را از حقوق مدیران را منتشر کنیم

بهاره آروین (رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران) پیش از این در واکنش به وجود ابهام در رقم واقعی مدیران و معاونان شهرداری به خبرنگار ایلنا گفته بود: آنچه اکنون منتشر شده حقوق و مزایای مستمر بر مبنای حکم است که این همه دریافتی مدیران نیست. در واقع مزایای غیرمستمر که شامل تعطیل‌کاری، اضافه‌کاری، پاداش‌های ۶ ماهه و ... است، به حقوق پایه افراد افزوده می‌شود، اما از آنجا که این رقم‌ها متغیر هستند و به صورت ماهیانه تغییر می‌کنند، نمی‌توانستیم رقم ثابتی را منتشر کنیم.

او این را هم گفته که توافق ما با معاونت منابع انسانی شهرداری تهران این است که پس از پایان سال، مجموع دریافتی سالانه مدیران محاسبه و متوسط مزایای غیرمستمر مدیران در یک سال نیز منتشر شود و این کار به ابتدای فروردین سال آتی موکول خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز