خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده:

روال قانونی تحویل زمین برای احداث برخی جایگاه‌های سوخت رعایت نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۷۰

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: روال قانونی تحویل زمین برای احداث برخی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس رعایت نشده است.

به گزارش ایلنا، افشین حبیب‌زاده در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تذکری به شهردار گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده توسط معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تحویل زمین به بخش خصوصی جهت احداث جایگاه سوخت کوچک مقیاس در برخی مناطق شهر تهران مواردی قابل تامل است‌.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به نحوه واگذاری این زمین‌ها برای احداث جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم، هرگونه واگذاری املاک و اراضی و اموال غیرمنقول به صورت حق بهره‌برداری رایگان یا با شرایط معین باید به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر تهران اعلام و پس از تصویب واگذار شود.

وی ادامه داد: طبق پاسخ ارائه شده از سوی شهرداری منطقه دو، قرارداد احداث جایگاه یاد شده به صورت متمرکز توسط سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران و تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منعقد شده که تاکنون هیچ نسخه‌ای از قرارداد در اختیار مناطق قرار نگرفته است.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران افزود: درخواست ارائه نسخه‌ای از قرارداد مذکور نیز به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی ارسال شده که با وجود گذشت بیش از 20 روز، هنوز پاسخی به آن داده نشده است. به عبارتی شهرداری منطقه بدون اینکه نسخه‌ای از قرارداد را در اختیار داشته باشد مبادرت به تحویل زمین به شرکت طرف قرارداد کرده که برخلاف روال قانونی است.

حبیب‌زاده با تاکید براینکه در خصوص چنین پروژه‌هایی لزوم انجام کار مطالعات ترافیکی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی جایگاه‌های مورد نظر و نحوه دسترسی به آن، به نظر می‌رسد در ساخت برخی از این جایگاه‌ها، مطالعات ترافیکی به شکل دقیق صورت نپذیرفته و از سوی دیگر، شرکت احداث کننده جایگاه، پیاده رو موجود در خیابان را برای احداث سازه مورد استفاده قرار داده و تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز