خبرگزاری کار ایران

چمران در گفت‌وگو با ایلنا:

"تخلف در واگذاری املاک شهرداری تهران" فقط ادعاست/طرح املاک نجومی را توطئه می‌دانم

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۹۵۶

عضو سابق شورای‌شهر تهران درباره پرونده واگذاری املاک نجومی در شهرداری پیشین تهران گفت: نجومی مطرح کردن املاک را توطئه می‌دانم و موضوع در دادگاه حل و ماجرا تمام شده است.

مهدی چمران (رئیس سابق شورای شهر تهران)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین به ارزیابی عملکرد شهرداری و شورای شهر تهران پرداخت و گفت: نمی‌توانم بگویم کاری انجام نشده‌، چراکه پروژه‌هایی اجرایی شده‌است.

رئیس پیشین شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: اداره شهر تهران با جمعیت ۱۲ میلیونی کار ساده‌ای نیست و بسیار پیچیده و مشکل است.

وی بیان کرد: با توجه به رکود اقتصادی ایجاد شده و شرایطی که وزارت راه و شهرسازی دو سال پیش به وجود آورده و همچنین رکود در ساخت و ساز، درآمدهای شهرداری بسیار و به شدت کاهش پیدا کرده و کارهای شهرداری را با رکود مواجه کرده است.

چمران افزود: حتی اقدامات مترو در خط هفت تعطیل شده و خط شش هم فقط پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی دارد، که امیدواریم تا آخر امسال به ۱۰۰ درصد رسیده و راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: چیزی به اتمام خط شش متروی تهران نمانده و اگر مدیر توانمند و قوی باشد، می‌تواند نسبت به راه‌اندازی این خط اقدام کند.

رییس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توانمندی هر مدیر در اداره سیستم و دستگاه موثر است، گفت: در دوران حضورم در شورای شهر، مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری شرایط خاصی داشت و به ویژه تلاشمان بر این بود که شورا سیاسی نباشد و سیاسی نشود و احزاب در درون شورا هر کدام سهم و جایگاهی را درخواست نکنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: اگر سیاسی‌کاری در شورای شهر نفوذ یابد، انجام کارهای شهر با سرعت مطلوب پیش نخواهد رفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارسال نامه‌ای از سوی نجفی به قوه قضاییه درباره واگذاری املاک نجومی و ساخت برج‌باغ‌ها در دوران حضور قالیباف در شهرداری تهران گفت: تخلف در این زمینه ادعاست و هرکسی که می‌گوید، تخلف شده است؛ باید به دادگاه مراجعه کند و هر چه دادگاه حکم کند، همان درست است.

چمران تصریح کرد: مسئله املاک اگرچه مطرح بود، اما نجومی مطرح کردن آن را توطئه می‌دانم، در دادگاه موضوع حل و ماجرا تمام شده است و اگر موضوع و چیزی دراین زمینه وجود دارند، باید به دادگاه ارسال تا تکلیفش مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز