خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برج میلاد خبر داد:

برگزاری جشن جهانی نوروز با حضور ۱۲ سفیر حوزه ثبت جهانی نوروز

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۹۲۸

مدیرعامل برج میلاد از برگزاری جشن جهانی نوروز با حضور سفرای کشورهای حوزه نوروز در این مجموعه فرهنگی- هنری در آستانه آغاز سال جدید خبر داد و تاکید کرد: جشن جهانی نوروز ۹ اسفند ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی درویش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور با بیان این مطلب گفت: این برنامه با محوریت اهمیت فرهنگی ثبت جهانی نوروز که نماد همبستگی منطقه‌ای و نشاندهنده قدرت فرهنگ در ایجاد همدلی بین کشورها است، در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن جهانی نوروز با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در ایران و برج میلاد برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مراسم با حضور سفرای ۱۲ کشور عضو پرونده ثبت جهانی نوروز  شامل ترکیه، آذربایجان، هند، پاکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق، برگزار خواهد شد.

مدیرعامل برج میلاد ادامه داد: در این برنامه سه گروه موسیقی از کشورهای ایران، افغانستان و آذربایجان هنرنمایی می‌‌‌کنند. همچنین ۱۲ کشور حوزه ثبت جهانی نوروز سفره‌‌‌های هفت سین کشورهای خود را در این مجموعه پهن می‌‌‌کنند تا با فرهنگ نوروزی یکدیگر آشنا شوند.

درویش‌پور افزود: سه گروه نوروزخوانی نیز به بازخوانی این آیین سنتی و باستانی خواهند پرداخت.

وی به اهدای نشان نوروز به میرشکاری پژوهشگری که پرونده ثبت جهانی نوروز را گردآوری کرده است، اشاره و تصریح کرد: در این مراسم قرار است در کنار سفرای کشورهای مختلف از تمبر نوروز نیز رونمایی شود. همچنین سفره هفت‌‌‌سین ایرانی در لابی مرکز همایش‌‌‌های برج میلاد پهن خواهد شد.

مدیرعامل برج میلاد اضافه کرد: نمایشگاه عکس نوروز ملل نیز در تاریخ ۹ اسفندماه همزمان با جشن جهانی نوروز در لابی مرکز همایش‌‌های برج میلاد افتتاح خواهد شد.

در این مراسم قرار است هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌‌های برجسته فرهنگی نیز حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز