خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

انتخاب روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن یکی از افتخارات ایران است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۹۷

تجلیل از زنان جانباز به مناسبت روز زن و ولادت حضرت زهرا(س) و تولد امام خمینی (ره) عصر امروز با حضور رییس بنیاد شهید، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌‌السلام کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در این مراسم گفت: امروز ما مفتخریم که انقلاب دهه پنجم از عمرش است و آن را جشن بگیریم. ما امروز میزبان بانوانی هستیم که نشانه‌های رشادت را در خود دارند.

وی ادامه داد: امسال با تاکید رهبری قرار شد با این برنامه در خدمت این عزیزان باشیم و همچنین نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنان را بشنویم. 

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با یادآوری عوارض جانبازی و تاثیر آن در زنان و مردان اظهار داشت: اثرات و عوارض جانبازی در زنان و مردان متفاوت است. پیامدهای عوارض جانبازی در یک زن با یک مرد تفاوت دارد. لذا باید در ارائه خدمات مشترک که پیش‌بینی شده یک همسان‌‌‌سازی و تطبیقی با موقعیت افراد صورت بگیرد که با ظرافت زنان تطبیق بیشتری داشته باشد.

معصومه ابتکار، معاون رییس‌‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با تبریک روز زن در این مراسم تصریح کرد: روز ولادت حضرت زهرا (س) فرصتی برای بزرگداشت و تکریم شخصیت‌هایی است که نمونه‌هایی از آنان امروز در اینجا حضور دارند. بی‌‌‌شک یکی از افتخارات ایران این است که روز ولادت حضرت زهرا (س) را روز زن قرار داده است زیرا این امر جنبه الگوسازی دارد و این شخصیت‌های بزرگوار در قالب انسانی از جنسیت فراترند. 

وی با بیان اینکه شخصیت‌های این چنینی فراتر از ملیت، جنسیت، موقعیت زمانی و جغرافیایی هستند، خاطرنشان کرد: استمرار ارزش‌های انقلاب و ارزش‌هایی که به واسطه شما ایثارگران ایجاد شده، وجود نخواهد داشت مگر اینکه نگاه ما به جلوه حضرت زهرا (س) صرفا نگاه تاریخی نباشد بلکه باید امروز را هم در نظر بگیریم. 

ابتکار اضافه کرد: ما باید امروز درک بزرگ‌تری از سیره ایشان داشته باشیم و آن را سرمشق قرار دهیم و از ایشان صرفا در گذشته صحبت نکنیم بلکه شخصیت ایشان اتفاقا برای امروز است. به عنوان مثال تبیین کنیم که پایبندی ایشان به اصول اخلاقی چگونه بوده است؟

معاون رییس‌‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه آینده‌‌‌نگری، ساده‌‌‌‌زیستی و ویژگی‌های بسیار در این بانو هست که باید نسل جدید از آن آگاه باشد و در این مورد با جوانان گفت‌وگو کنیم، ابراز داشت: رشادت‌‌های شما گاهی برای نسل امروز مانند افسانه است و از این رو لازم است گفت‌وگوی بین نسلی را برقرار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع بین نسلی ارتباطی بین خانواده و جامعه است که یکی از ارکان آن ایثارگری است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم این مسیر را ادامه بدهیم باید تجربیات زیسته خود را به این نسل انتقال بدهیم.

معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تکریم زنان ایثاگر بسیار ارزشمند است و در کنار این تکریم ما باید یادآور دستاورهای چهل ساله انقلاب باشیم، یادآور شد: یکی از تکریم‌‌‌ها یادآوری این دستاوردهای انقلاب است. 

ابتکار با تاکید بر اینکه ما چهل شاخص متعددِ حوزه زنان در ایران را جمع‌‌‌آوری کرده‌ایم که به نظرم به آن مراجعه کنید زیرا ایثارگری نیز یکی از شاخص‌های زنان در ایران است، بیان کرد: جامعه ایران جامعه رو به رشدی است و یادآوردی این دستاوردها به نوعی تکریم جامعه ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز