خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزیر علوم:

دانش‌آموختگان دانشگاه‌های برتر بیکار نمی‌مانند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۱۸

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه‌های برتر بیکار نمی‌مانند یا لااقل کمتر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شریعتی نیاسر در نشست هم اندیشی که  در راستای پیشبرد اهداف طرح کلان ملی اقتصاد مقاومتی برگزار شد، گفت: طبق برنامه ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برای این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند. علاوه بر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مذکور، پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی هم خواستند که شرکت کنند.

وی ادامه داد: برای این طرح تا به امروز حدود ۹۰ جلسه پروژهشی ۳۰ جلسه کمیته هدایت بر پروژه‌ها برگزار کردیم. در این راستا ما از مراکز و پژوهشگاه‌های منتخب خواستیم گزارش کار ارایه دهند که آنها هم ارسال کردند. از این رو در سال ۹۷ کمیته نظارت و هدایت پروژه مذکور، گزارش‌ها را جمع آوری کرده و درباره آن اظهار نظر شد.

شریعتی نیاسر افزود: یک بازنگری در خصوص معیارها و اعتبارسنجی که برای مراکز و پژوهشگاه های منتخب در نظر گرفته شد که براساس این بازنگری تعداد کل شاخص ها از ۴۲ به ۳۷ کاهش پیدا کرد‌ و مقرر شد مراکز آموزشی و پژوهشگاه ها براساس این شاخص ها در سال ۹۷ فعالیت کنند.

وی با اعلام این خبر که هزینه تحصیل در ایران ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سایر کشورهای پیشرفته دنیا است، گفت: محصولات ما ارزشی و گران قیمت است و این کالای ما بسیار ارزان به بهره برداری می رسد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موثر پیشبرد اهداف طرح مذکور، اهداف پروژه ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه به تراز بین المللی، تأمین اعتبار کافی است. پیشنهاد ما اختصاص ۴۰۰ هزار تومان سالانه برای این پروژه بود که بنا به دلایلی تأمین نشد.

وی ادامه داد: با توجه به بیان حضرت امام خمینی مبنی بر اینکه دانشگاه کارخانه انسان سازی است گفت: با استناد به این موضوع دانشگاه کمپانی محصولات انسان سازی است.

او افزود: یکی از اهداف پیش برد پروژه تأمین اعتبار کافی است. حمایت دولت در این زمینه کمی بعید است و حمایت بخش خصوصی نیز به سختی صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: دانش آموختگان دانشگاه های برتر بیکار نمی مانند یا لااقل کمتر هستند. از این رو کارفرمایان برای کسانی که از محصولات کارخانه‌های ما یا به تعبیر دیگر از دانشجویان دانشگاه‌های برتر استفاده می‌کنند باید برای استفاده از این کالا  هزینه کنند. ما بر این باور هستیم که اگر سیاست‌ها و تدابیر جدید تحول گرایانه باشند مشکلات حل شدنی‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز