خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری:

حوادث ترافیکی در مردان پنج برابر بیشتر از زنان است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۰۲

رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری با اشاره به تفاوت نرخ امید زندگی در بین زنان و مردان تاکید کرد: میزان سرطان‌ها، تصادفات، خودکشی، بیماری‌های مقاربتی و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های کبدی در بین مردان بیشتر از زنان است.

به گزارش ایلنا، سیدجلیل حسینی در سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری که در تالار ابوریحان مرکز همایش‌‌های بین‌‌‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: شغل مردان سخت‌‌تر از زنان است و طبیعتا عواملی مانند عوامل مخاطره‌‌‌انگیز شغلی در سلامت مردان اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حوادث ترافیکی در مردان پنج برابر، اعتیاد ۱۰ برابر و سقوط از ارتفاع سه برابر بیشتر از زنان است، بنابراین باید به سلامت مردم توجه بیشتری کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دلایل زیادی موجب می‌‌شود که مردان به سلامت خود اهمیت چندانی ندهند، اظهار داشت: وحشت از مراجعه به پزشکان، فقدان پزشک خانواده و بیمه، تاکید بر ویژگی‌‌ها و صفات مردانه مانند رویین تنی، نداشتن زمان کافی، هراس از آزمایش و چکاپ و ابتلا به بیماری و عدم تمایل برخی از مردان به صرف هزینه‌‌های درمانی از مهمترین دلایل توجه ناکافی مردان به سلامت خودشان است.

حسینی افزود: اولین قدم برای سیاستگذاری در برنامه‌‌های اجرایی جهت بهبود سلامت مردان، اختصاص برنامه‌‌هایی صرفا برای سلامت مادران است چون ایران در تامین سلامت کودکان، نوزادان و مادران باردار برنامه‌‌ریزی‌‌ها و دستاوردهای ارزشمندی داشته بنابراین باید به سلامت مردان نیز ورود کنیم.

وی اضافه کرد: از سال ۸۴ در کشور اطلاع‌‌رسانی برای سلامت مردان را آغاز کردیم و در آن زمان، پنج کشور جهان در این زمینه برنامه داشتند اما امروز همه کشورهای جهان به این مهم توجه زیادی دارند.

دبیر انجمن‌‌های علمی وزارت بهداشت با اشاره به اطلاع‌‌رسانی مناسب در زمینه سرطان پروستات تصریح کرد: خوشبختانه با اطلاع‌‌رسانی خوبی که در سال‌‌های گذشته انجام شده امروز با روش‌‌های تشخیصی و آزمایش‌‌های ساده، کمتر با موارد پیشرفته و حاد سرطان پروستات روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز