خبرگزاری کار ایران

نگهداری ۳۵۰۰ فرد مبتلا به اوتیسم توسط بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۴۳

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از نگهداری ۳۵۰۰ فرد مبتلا به اوتیسم توسط سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نحوی نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در همایش اوتیسم، گفت: بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ فرد مبتلا به اوتیسم در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند و مستمری دریافت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مسئولان دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند که برای حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم چه اقداماتی انجام داده اند، آیا یک مرکز دانشگاهی در کشور وجود دارد که برای بیماری اوتیسم و دیگر اختلالات روانی الگویی ارائه دهد؟ دانشگاه ها به چه میزان تونسته اند، آمار دقیقی به ما بدهند؟ چرا ما نمی توانیم شیوع و بروز این بیماری را شناسایی کنیم وزارت بهداشت برای بیماری های روانی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها چه اقداماتی را تاکنون انجام داده است؟

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: وزارت بهداشت تاکنون چند کلینیک برای اوتیسم راه اندازی کرده است در حالی که سازمان بهزیستی یک مرکز مددکاری است.

نحوی نژاد اضافه کرد: مراکز توانبخشی در طیف اوتیسم هزینه های زیادی برای  اختلالات روانی تقبل کرده است، وزارت بهداشت نیز باید برای تامین هزینه های خانواده های مبتلا به اوتیسم کمک کند.

وی همچنین گفت: در طرح تحول سلامت جای افراد معلول کجاست، اوتیسم یک بیماری روانی محسوب می شود و سوال این است که رسیدگی به این بیماران در این طرح کجا قرار دارد و چه برنامه هایی برای توانبخشی آنها وجود دارد.در حال حاضر در بهزیستی مشکلات بسیاری داریم. مددکاری نسبت به گذشته تغییر کرده است و بنابر نزدیک شدن به مسائل پزشکی از امور اجتماعی دور شده ایم.

او افزود: اوتیسم نوعی اختلال است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص و علائم اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می کند و علت اصلی آن هنوز شناسایی نشده است.این اختلال در پسران شایع تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی است.

کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشکل دارند و این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز