خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش:

۲۶۱۷ دانش‌آموز اوتیسمی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۵۷۰

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲۶۱۷ دانش آموزان طیف اوتیسم در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرعلی نعمت الهی، قائم ‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در همایش اوتیسم که در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، گفت: غفلتی توسط خانواده ها در خصوص بیماری اوتیسم وجود دارد در حالی که  در آموزش و پرورش ظرفیت اطلاع رسانی از طریق شبکه تعاملی سینا ایجاد شده و تا آنجا که ظرفیت داشته باشد بحث های مورد نظر مطرح می‌شود و آموزش و پرورش استثنایی نیز پیگیر امور این دانش آموزان است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر ۲۶۱۷ دانش‌آموز طیف اوتیسم وجود دارد که از این تعداد ۴۸۱ دختر و مابقی پسر هستند ۳۲۷ کلاس خاص، ۳۰ مدرسه مستقل دولتی و ۱۸ مدرسه غیردولتی نیز درنظر گرفته شده است.

نعمت اللهی درخصوص ۶ جلد کتاب درسی با رویکرد مهارت آموزی گفت: یادگیری می تواند در سازمان استثنایی به طور ویژه در دانش آموزان مورد توجه باشد.

قائم ‌مقام وزیر در خصوص  تربیت معلم گفت: بیش از ۴۵ دوره آموزشی با همکاری سازمان های مربوطه داشته ایم و برای آموزش والدین محتوای آموزشی داریم. اعتقاد داریم برگزاری این نشست ها خانواده را با این بیماری آشنا می کند و باید کار جهادی در این مورد داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز