خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

فقط ۶۰۰ آتش‌نشان مشمول قانون سختی کار می‌شوند/ جذب ۲۰۰ نیروی جدید

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۲۶

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از استخدام ۲۰۰ آتش‌نشان در سازمان آتش‌نشانی خبر داد و گفت: فقط ۶۰۰ نفر از آتش‌نشانان مشمول قانون سختی کار شدند.

مهدی داوری (مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره استخدام نیروهای جدید در سازمان آتش‌نشانی گفت: بیش از ۸ هزار نفر داوطلب برای ورود به سازمان آتش‌نشانی ثبت‌نام کرده‌اند که پس از آزمون‌های مختلف ۲۰۰ نفر از آنها به استخدام سازمان آتش‌نشانی در می‌آیند.

وی ادامه داد: در شرایطی کاملا منصفانه آزمون‌های علمی و ورزشی را برگزار می‌کنیم. آزمون علمی در هفته گذشته برگزار شده و آزمون‌های ورزشی در حال پایان است. دو آزمون در خصوص سلامت نیز برگزار می‌شود که پس از پایان ۱۸۰ نفر از این افراد پذیرفته می‌شوند و پس از گذراندن آموزش‌های حرفه‌ای در مدت سه ماه و کسب مهارت‌های لازم وارد ایستگاه‌های عملیاتی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: میانگین سنی افرادی که می‌توانند در این دوره‌ها شرکت‌کنند، ۲۷ سال است که پس از گذراندن آزمون علمی و آزمون ورزشی حدود ۳ برابر ظرفیت سازمان آتش‌نشانی اسامی افراد پذیرفته اعلام می‌شوند و بعد از آزمایشات پزشکی و گزینش‌های لازم ۱۸۰ نفر به استخدام سازمان آتش‌نشانی در می‌آیند.

داوری همچنین درخصوص سختی کار آتش‌نشانانی که در بخش عملیاتی فعالیت می‌کنند، گفت: آنچه که در خصوص سختی کار آتش‌نشانان در وزارت کار به تصویب رسیده و موجود است؛ شامل افرادی می‌شود که بیمه تامین اجتماعی هستند و بازنشستگی آنها از طریق صندوق تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد محدودی از آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی تهران که بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، می‌توانند از قوانین سختی کار استفاده کنند و تنها در حدود ۶۰۰ نفر از این قانون بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: اکثر نیروهای سازمان آتش‌نشانی عضو صندوق بازنشستگی شهرداری تهران هستند، در حالی که قوانین در خصوص سختی کار فقط به افرادی که عضو سازمان تامین اجتماعی اشاره کرده است، البته براساس مصوبه کمیسیون ۱۳۸ قانون اساسی آتش‌نشانی که عضو صندوق بیمه تامین اجتماعی نیستند، می‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند و با ۵ سال کاهش از ۲۰ سال خدمت به بعد می‌توانند بازنشسته شوند و ۲۵ روز حقوق دریافت کنند.

داوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، بودجه لازم برای این افراد نیز در سال ۹۸ تامین شده است، اما تفاوتی که در حال حاضر وجود دارد تفاوت بین صندوق تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌هاست که مطالبه ما این است که این امتیازات شبیه هم شوند و همانطور که تامین اجتماعی ۱۰ سال به افرادی که سختی کار دارند، امتیاز می‌دهد دیگر صندوق‌ها نیز همین شرایط را در خصوص سختی کار داشته باشند. لازمه این کار این است که قوانینی در مجلس تصویب شود تا اختیارات در خصوص سختی‌کار نیز به دیگر صندوق‌ها داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز