خبرگزاری کار ایران

نمکی:

باید کمربندها را سفت‌‌‌تر ببندیم/ کار وزارت بهداشت بنگاه‌داری نیست/ فرصت برای شخم زدن نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۵۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: من موافق رقابت با شرکت‌‌های خصوصی نیستم. این شرکت‌‌ها وزنه‌‌های پای دولت هستند. ما نباید بگذاریم وزارت بهداشت کار بنگاه‌داری انجام دهد که افت است. باید ساختارها را تغییر دهیم اما فرصت برای شخم زدن نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه و مدیریت وزارت بهداشت که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: زمانی که بنده به وزارت بهداشت آمدم، با میل نبود اما میل به خدمت‌‌‌گذاری مرا به این میدان پر مشکل کشاند. عقیده من این است همه افراد را در جایگاه خود ابقا کنم چون مطمئنم به درستی انتخاب شده‌‌اند. 

وی ادامه داد: بنده هیچ وقت واگن دستگاه خود را به لوکوموتیو سیاست متصل نکرده‌‌‌ام و به هر دستگاهی که منتقل می‌شوم، با خود نیرویی را نمی‌‌‌برم زیرا معتقدم بدنه کارشناسی آنجا بهترین عملکرد را خواهد داشت.

این عضو دولت دوازدهم با بیان اینکه من صدرالسادات را از زمان مراجعه وی به سازمان برنامه و بودجه می‌‌‌شناسم، اظهار داشت: من در سازمان برنامه و بودجه، ۹۵ درصد از بودجه کشور را اداره می‌کردم و به عملکرد تمامی دستگاه‌‌ها واقف بودم. من برای ایشان دعای خیر و نیکی‌ دارم و تلاش می‌‌کنم از مشورت‌‌های وی در وزارت بهداشت نهایت استفاده را داشته باشم.

نمکی افزود: ممکن است سیاست‌‌ها، نقطه‌‌نظرها و تدابیر مدیران با یکدیگر کمی متفاوت باشد. من در حکم تقوی‌‌نژاد تکالیف و مسئولیت‌‌هایشان را مشخص کرده‌‌ام. وی از مهره‌‌های کم‌‌نظیر جمهوری اسلامی ایران است. آقای دژپسند به من گفتند که در وزارتخانه و همچنین سازمان‌‌های‌ مختلف خواهان حضور آقای تقوی‌نژاد هستند اما من از ایشان تقاضا کردم که بدانند سال سختی را پیش‌‌رو دارند. ما یکی از سخت‌‌ترین سال‌‌های اقتصادی خود را از لحاظ نفت پیش‌‌رو داریم.

وی با بیان اینکه ما به عنوان مردان عرصه اجرایی کشور باید کمربندها را سفت‌‌‌تر ببندیم، تصریح کرد: این هنر نیست که با پول بسیار مدیر قابلی باشیم. مدیر بودن در شرایط سخت بودن هنر است. علاوه بر اینکه سال سختی پیش‌‌رو داریم، سال ۹۸ سال سختی از لحاظ اقتصادی است اما ما سرمایه‌‌های خوبی داریم و نیروهای انسانی بررگترین سرمایه ما هستند. ما وقت چندانی نداریم، کارهای به جا مانده بسیار است. وقت، فرصت و حوصله بیش از اندازه نداریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما دستاوردهای زیادی در حوزه بهداشت داشته‌‌ایم که در هیچ حوزه‌‌ای موجود نیست، خاطرنشان کرد: باید به صورت شفاف در وزارت بهداشت عمل کنیم و هیچ نقطه کوری وجود نداشته باشد. همچنین باید صرفه‌‌‌جویی کرده و به جیبمان نگاه کنیم. 

نکی اضافه کرد: من موافق رقابت با شرکت‌‌های خصوصی نیستم. این شرکت‌‌ها وزنه‌‌های پای دولت هستند. ما نباید بگذاریم وزارت بهداشت کار بنگاه‌داری انجام دهد که افت است. باید ساختارها را تغییر دهیم اما فرصت برای شخم زدن نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز