خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت آموزش متوسطه خبر داد:

انتخاب ۱۲۰ مدرسه برتر کشور در طرح تعالی مدیریت مدرسه

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۵۶۸

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش از انتخاب ۱۲۰ مدرسه برتر سراسر کشور در راستای اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول عمادی در همایش تجلیل از مدارس ممتاز برنامه تعالی مدیریت مدرسه استان لرستان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری تمام مدارس متوسطه تحت پوشش طرح تعالی مدیریت هستند، افزود: مهم‌ترین برنامه کاری آموزش متوسطه اجرا و پیگیری برنامه‌های این طرح است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: این برنامه بازتاب و ترجمه سند تحول بنیادین در مدرسه است و امیدواریم برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی آن به‌خوبی انجام شود.

عمادی با اشاره به لزوم اجرایی شدن برنامه هدایت ۵۰ درصدی دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در ماه‌های اخیر جلساتی با خیرین مدرسه‌ساز برای تجهیز هنرستان‌ها برگزار شد و امیدواریم بخش عمده‌ای از منابع خیرین به این سمت هدایت شود و در راستای تجهیز هنرستان‌ها بخشی از اعتبارات جهت کیفیت‌بخشی این واحدهای آموزشی تخصیص خواهد یافت.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در بودجه سال ۹۸ اعتباری مناسبی برای تجهیزات آموزش‌وپرورش در نظر گرفته‌شده که بخشی از آن برای تجهیز هنرستان‌ها هزینه خواهد شد.

عمادی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم کنکور سراسری را در پیش دارند مباحثی در راستای برگزاری پیش از موعد آزمون‌های این پایه تحصیلی مطرح است.

وی دوره متوسطه را دوره آموزشی نیمه تخصصی است دانست و اظهار کرد: برای پایه دوازدهم باید آموزش‌های دروس تخصصی در نظر گرفته شود که در این راستا پیشنهادهایی به شورای عالی آموزش‌وپرورش ارائه‌شده است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در مورد مدارس مناطق محروم اظهار کرد: در سند تحول بنیادین باید از مدارس کوچک به سمت مدارس متوسط و بزرگ چرخش داشت، همچنین ایجاد مدارس شبانه‌روزی و روستایی مرکزی رویکرد سند تحول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز