خبرگزاری کار ایران

تشریح موانع جذب دانشجویان بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۹۶۴

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا(س) موانع جذب دانشجویان بین‌المللی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پریچهر حناچی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) در خصوص موانع جذب دانشجویان بین‌المللی گفت: متفاوت بودن نظام آموزشی، نامناسب بودن تدریس اساتید، نارضایتی از کتاب‌های درسی و... از جمله موانع جذب دانشجویان بین المللی است.

وی ادامه داد: با تمام این مشکلات همچنین دانشجویان بین الملل در فعالیت کلاسی فعالیت لازم را ندارند، از این رو باید کارگاه‌هایی زبان برای اساتید برگزار شود.

حناچی با ارایه پیشنهاد جهت حل مشکلات در جذب دانشجویان خارجی گفت: حساسیت‌های زیادی که بر روی این دانشجویان در برخی محیط‌ها وجود دارد باید برداشته شوند، به کارگیری روش‌های نوین تدریس و تکنولوژی‌های نوین آموزشی، ارائه محتوا و برنامه درسی به گونه‌ای که برای دانشجویان غیرایرانی جذاب بوده و معرف فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، ارایه برخی دورس و رشته‌های به زبان انگلیسی از جمله پیشنهاداتی است که می‌توان در زمینه تبادل دانشجو انجام داد.

صدری نسب رییس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین المللی در این میز گرد گفت: جهت بررسی تعاملات بین المللی دانشگاه ۲۱ شناسه بین المللی  ارائه شده است که این شاخص‌ها با دستورالعمل‌های ویژه روی سایت مرکز مطالعات و همکاری‌های بین المللی ارائه شده است‌. دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک های علم فناوری تا دو ماه و نیم دیگر فرصت دارند این شناسه‌ها را پر و برای ما ارسال کنند.

وی افزود: از جمله شناسه‌هایی که باید توسط دانشگاه‌ها پر شود و سپس ارسال گردد، شامل تعداد دانشجویان خارجی، تعداد پروژه‌های مشترک محققان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور، تعداد مقالات محققان خارجی و... است. همچنین از جمله شناسه‌های بین المللی دانشگاه‌ها می توان بسته اداری فعالیت‌های بین المللی در چارت تشکیلات دانشگاه، تعداد نیروی کار در چارت تشکیلات امور بین الملل اشاره کرد.

صدری نسب اظهار داشت: در خصوص پژوهشگاه‌ها می‌توان به تعداد پروژه محققان دانشگاه‌ها در خارج از کشور، تعداد مقالات مشترک همکاری پژوهشی با ایرانیان خارج از کشور، میزان دریافت گرنت بین‌المللی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز