خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران خبر داد:

انتشار اسامی‌ شرکت‌های متخلف در نصب دکل مخابراتی غیرمجاز تا پایان سال /نیمی از آنتن‌های نصب شده در تهران بدون مجوز بودند

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۷۰

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران اظهار داشت: اسامی‌شرکت‌هایی که بیشترین تخلف را در نصب دکل‌های مخابراتی غیرمجاز داشته‌اند، تا پایان سال ۹۷ اعلام می‌شود.

ناهید خداکرمی‌ (رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دکل‌های مخابراتی غیرمجاز که در سطح شهر تهران نصب شده‌اند، گفت: البته بهتر است نام آنتن را برای این ابزارها به کار بریم. اکنون حدود ۷۰۰ آنتن مخابراتی غیرمجاز یا آنتن‌هایی که به آنها اعتراض شده، از سطح شهر در حال جمع‌آوری است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا جمع‌آوری این ۷۰۰ آنتن مخابراتی غیرمجاز اینقدر مشمول زمان شده است، بیان کرد: در جمع‌آوری این آنتن‌ها همکاری اپراتور یا شرکتی که آن را نصب کرده و مکان‌یابى مجدد که بسیار زمانبر است، هم مهم است.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه ۴ تا ۵ هزار آنتن مخابراتی در شهر تهران نصب شده که نیمی‌از آنها تا سال ۹۷ بدون مجوز بوده‌اند، گفت: مردم نباید زیاد نگران آنتن‌های مخابراتی باشند؛ اگر آنتن‌ها جمع‌آوری شوند، خطوط مخابراتی هم مختل می‌شوند و دسترسی به تلفن همراه، وای‌فای و اینترنت هم دچار مشکل می‌شود.

خداکرمی ‌با بیان اینکه به هر حال تکنولوژی عوارضی را هم به همراه دارد، گفت: در شرکت ارتباطات شهر تلاش بر این است که اطمینان حاصل کنند آنتن‌های مخابراتی به صورت استاندارد نصب شده باشند. اگر فاصله، ارتفاع و تکنولوژی این آنتن‌ها مناسب باشد، عوارض آنها کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای امواجی که از آنتن‌ها ساطع می‌شود، عارضه شناخته‌شده‌ای از لحاظ پزشکی گزارش نشده، اما وقتی این آنتن‌ها نزدیک مردم و در فاصله کمتر از ۵۰ متری باشد، ممکن است کودکان و زنان باردار دچار اثرات سوء احتمالی شوند.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: همین گوشی‌های موبایل که مردم در دست دارند، بعضا نسبت به آنتن‌های مخابراتی سطح تشعشعات بالاتری دارند.

خداکرمی‌ در پاسخ به این سوال که کدام اپراتورها به صورت غیرمجاز آنتن مخابراتی نصب کرده‌اند، گفت: همه اپراتورها در این راستا تخلف داشته‌اند و دارای آنتن‌های غیرمجاز هستند. البته آنتن‌ها فقط مختص اپراتورهای تلفن همراه نیست و شرکت‌هایی که سرویس‌های وب و اینترنتی ارائه می‌دهند هم نسبت به نصب آنتن اقدام می‌کنند. در واقع برخی آنتن‌ها رادیویی، برخی مخابراتی و برخی اینترنتی هستند.

وی تاکید کرد: قرار است تا پایان سال ۹۷ نام شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی که بیشترین تخلف را در نصب آنتن‌های غیرمجاز داشته‌اند، اعلام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز