خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر کشور ابلاغ شد؛

ضوابط تشخیص مشاغل و اصناف مزاحم شهری

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۶۵۷

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ «ضوابط تشخیص مشاغل و اصناف مزاحم شهری» از سوی وزیر کشور به استانداران به منظور اجرا توسط شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌‌نژاد با بیان مطلب فوق گفت: این ضوابط در اجرای تبصره ماده یک آیین‌‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، مصوب دی ماه ۹۶ هیات وزیران، به منظور هماهنگی دستگاه‌‌‌های مرتبط با این موضوع با شهرداری‌ها به عنوان مجری و ایجاد وحدت رویه در شهرداری‌‌ها در کارگروه ملی موضوع ماده (۶) آیین‌‌نامه یاد شده پس از تشکیل جلسات و بررسی‌‌های کارشناسی متعدد با حضور نمایندگان دستگاه­‌‌های ذی‌‌ربط تهیه و ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در این ضوابط که برای اجرا توسط شهرداری‌‌ها به استانداران ابلاغ شده، مولفه‌‌‌‌هایی که شهرداری‌‌ها لازم است در تشخیص مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم به آنها توجه کنید و همچنین انواع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم شهری به تفکیک نوع مزاحمت شامل مزاحمت‌‌‌های فیزیکی، شیمیایی، تردد، بصری و ترکیبی مشخص شده است.

معاون وزیر کشور افزود: همچنین فرایند تشخیص مزاحمت شامل تشخیص مزاحمت مشاغل و اصناف با تشکیل پرونده، انجام بازدید محلی، بررسی مدارک و مستندات و تطبیق شرایط با قوانین و مقررات توسط ارجاع به کارشناس ذیصلاح و شرایط احراز کارشناس ذیصلاح شهرداری و سرفصل‌‌ها و عناوین آموزشی، که باید برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری طی کنید، نیز در این ضوابط تعیین شده است.

جمالی‌‌نژاد ادامه داد: پس از تصویب آیین‌‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری که در قالب مصوبه هیات دولت به دستگاه‌ها ابلاغ شد، چند تکلیف برعهده کارگروه ملی این موضوع که دبیرخانه آن در سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌‌های کشور است، گذاشته شد.

وی اضافه کرد: یکی از این تکالیف، تدوین دستورالعمل اجرایی ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری و تعیین مهلت مناسب تبصره بند (۲۰) ماده (۵۵) قانون شهرداری بود که پس از نهایی شدن آذر ماه ۱۳۹۷ از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد و تکلیف دیگر تدوین ضوابط تشخیص مشاغل و اصناف مزاحم شهری بود که به تازگی با امضای وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور افزود: همچنین «شیوه‌‌نامه اجرایی کارگروه محلی ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری به ریاست فرمانداران» در دی ماه ۱۳۹۷ از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اجرا به استانداری‌‌ها ابلاغ شد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: با اجرای این سلسله مصوبات که برای نخستین بار پس از گذشت بیش از ۶۰ سال که از تصویب قانون شهرداری می‌‌گذرد، تهیه شده است. فعالیت‌­های مدیریت شهری در حوزه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری جان تازه‌‌‌ای خواهد گرفت که نتایج آن قطعا با هم‌‌افزایی موثر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر ساماندهی به صورت جهشی در دو عرصه زیست‌‌پذیر کردن شهرها و حمایت از تولید و اشتغال پایدار؛ تاثیر اصلی خود را خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز