خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

برخورد با واحدهای صنفی‌ که سه بار تخلف کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۲۴

استاندار تهران گفت: تصمیم گرفته شده که با واحدهای صنفی‌ای که سه مرتبه مرتکب تخلف شده‌اند و نسبت به اجرای قانون همکاری لازم را نداشتند، برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک بحث قانونی وجود دارد و ما باید قانون را در این زمینه اجرا کنیم. مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولید داخل صورت می‌گیرد و سیاست استانداری در راستای اخطار، تذکر و آگاهی‌بخشی به افراد متخلف در این زمینه است.

وی ادامه داد: افرادی که در خصوص عرضه پوشاک با برندهای خارجی اقدام کرده بودند از سوی استانداری اخطار و تذکر دریافت کرده و با توجه به اینکه این اخطارها اثربخشی لازم را نداشت بحث مبارزه و مداخله قانونی مطرح شده و تیم‌هایی به صورت ویژه برای این کار در نظر گرفته شد.

استاندار تهران در خصوص این تیم‌ها خاطرنشان کرد: این تیم‌های ویژه متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و تعزیرات حکومتی و همچنین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری تهران هستند. این گروه‌ها پس از شناسایی ۲۵ مجتمع تجاری و ۱۱۳ فروشگاه با ۱۴۰ برند نسبت به تذکرات لازم و اعمال قانون اقدام کرده که براساس گزارشات دریافتی بیشتر این واحدهای تجاری متقاضی همکاری با ما بوده‌اند. البته گزارشاتی مبنی بر اینکه این واحدها اهتمام جدی را برای جمع‌آوری کالاهای قاچاق خود نداشته‌اند از همین رو در این جلسه تصمیماتی در خصوص جمع‌آوری این کالاهای قاچاق اتخاذ شد.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد تعداد تیم‌های بازرسی افزایش پیدا کرده و همچنین در ساعات کاری بیشتر نسبت به بازرسی از واحدهای صنفی اقدام کنند. این فروشگاه‌ها بیشتر در ساعات ۸ شب تا ساعات پایانی شب به عرضه کالاهایشان می‌پردازند. از همین رو تیم‌های بازرسی در این ساعات نیز برای بررسی بیشتر به واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند. همچنین تصمیم گرفته شد که با واحدهای صنفی‌ای که سه مرتبه مرتکب تخلف شده‌اند و نسبت به اجرای قانون همکاری لازم را نداشتند، برخورد شود و سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به صدور رای علیه این واحدهای صنفی سرعت عمل بیشتری داشته باشد و همچنین از این دستگاه‌های پنج‌گانه در این تیم‌ها خواسته شده است که گزارشات مکتوب خود را در زمینه قاچاق کالا ارائه دهند تا مشخص شود دستگاه‌هایی که به عنوان متولی و مسئول کار وظیفه‌ای دارند چنانکه کم‌کاری‌ای در این خصوص انجام می‌دهند نسبت به تذکرات لازم به این دستگاه‌ها اقدامات لازم نیز صورت گیرد.

وی در خصوص کشف کالاهای قاچاق از ابتدای سال جاری تصریح کرد:‌ کالاهایی که از ابتدای سال شناسایی و کشف شده‌اند در اختیار سازمان املاک تملیکی قرار گرفته و قرار شده است این سازمان ظرف مدت یک هفته لیست کالاهای موجود در انبار را تهیه کرده و در اختیار استانداری تهران قرار دهند تا با بررسی کالاها نسبت به انهدام برخی از آنها و همچنین نسبت به مصرف و عرضه آنها در بازار اقدامات لازم صورت گیرد. همه تلاش ما این است که تنها به کالاهایی اجازه ورود به بازار داده شود که مشابه داخلی ندارند تا تولید داخل نیز با مشکل مواجه نشود.

استاندار تهران در خصوص طولانی شدن روند تعیین تکلیف کالاهای کشف شده در سازمان املاک تملیکی نیز گفت: در خصوص تعیین تکلیف این کالاها دو الی سه مشکل وجود دارد یکی از این مشکلات همین موضوعی است که اشاره کرده‌ام و همانطور که گفتم ممکن است برخی از کالاهای کشف شده موجود در سازمان املاک تملیکی تولید مشابه داخل داشته باشند. این کالاها باید معدوم شوند برخی از کالاهای موجود نیز در این سازمان باید مجوزهای دستگاه‌های نظارتی را داشته باشند. به طور مثال چندین دستگاه خودرو دراین سازمان موجود است که این خودروها باید معیارهای زیست‌محیطی و استاندارد سازمان محیط زیست را برای ورود به بازار داشته باشد. ما این روند را سرعت بخشیدیم و قرار شده است ظرف دو هفته آینده جلسه‌ای در همین خصوص تشکیل شده و همچنین در آن جلسه در خصوص ارزیابی و نحوه عملکرد دستگاه‌هایی که در رابطه با قاچاق کالا وظیفه دارند تصمیمات لازم نیز اتخاذ می‌شود.

محسنی‌بندپی در خصوص تشکیل نمایشگاه‌های بهاره نیز خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلاتی که درباره برپایی نمایشگاه‌های بهاره با اتاق اصناف وجود دارد امروز ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر جلسه‌ای برگزار شده و این مسائل بررسی می‌شود. امیدواریم آنچه که به خیر و صلاح مردم و اصناف است در این جلسه تصمیم‌گیری شود. من فکر نمی‌کنم این مخالفت‌ها به دلیل بالا بودن قیمت غرفه‌ها باشد. شاید دلایل دیگری در این خصوص مطرح باشد که حتماً در جلسه امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های بهاره روالی است که ما در سنوات گذشته نیز شاهد استقبال مردم از آنها بوده‌ایم و قطعاً در این جلسه همه جوانب در نظر گرفته شده و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

استاندار تهران در خصوص عرضه لوازم آرایشی و داروهای قاچاق در استان تهران گفت: ما برای مقابله با پوشاک خارجی جلسه تشکیل داده‌ایم و همه دستگاه‌های اجرایی نیز دراین جلسات حضور دارند و همکاری‌های لازم نیز صورت می‌گیرد. ما آمادگی داریم با هر دستگاهی‌ که در خصوص قاچاق کالا با مشکلاتی روبرو است همکاری لازم را با آنها داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز