خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر تهران تصویب شد؛

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی مشاغل سیار

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۰۰۶

اعضای شورای شهر تهران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در ادامه بررسی جزئیات طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، بهاره آروین، عضو هیئت رئیسه شورای شهر پیشنهاد تعیین چارچوب اجرایی و انتخاب نهاد متصدی برای شناسنامه‌دار کردن مشاغل سیار را مطرح کرد و گفت: ابتدا باید بدانیم با چه کسانی مواجه هستیم و بعد آنها را ساماندهی کنیم بنابراین یکی از وظایف کمیته برنامه‌ریزی برای ساماندهی مشاغل سیار می‌تواند این باشد.

پس از سخنان آروین، افشین حبیب‌زاده به عنوان مخالف این پیشنهاد اظهار داشت: هر اقدامی در این زمینه صورت بگیرد به معنای دائمی کردن این مشاغل است. این طرح برای افرادی است که در مدتی خاص مثل شب عید با مشکل مالی مواجه می‌شوند و زمانی که این افراد شغلی به دست آورند نباید دست‌فروشی کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه بخواهیم آنها را شناسنامه‌دار کنیم درست نیست و ممکن است شرایط  مثل طرح بازارچه‌های خوداشتغالی شود که اکنون ادعای مالکیت دارند. پس هیچ اقدامی جهت تثبیت این مشاغل نباید صورت گیرد.

در ادامه، بهاره آروین پیشنهاد خود را پس گرفت و پیشنهاد دیگری مبنی بر تعیین نهاد ناظر برای استفاده از پتانسیل شرکت‌های خصوصی در ساماندهی مشاغل سیار را مطرح کرد.

وی در این خصوص گفت:‌ از دیدگاه من به جای اینکه خودمان تصدی‌گری کنیم می‌توانیم از پتانسیل شرکت‌های خصوصی استفاده کنیم اگر شهرداری مستقیما وارد این کار شود باید با چندین هزار نفر وارد گفت‌وگو شود که این درست نیست.

حجت نظری به عنوان مخالف پیشنهاد دوم آروین گفت: مکررا گلایه داریم که ۶۸ هزار نیرو در شهرداری مشغول هستند. در مجموع بالغ بر ۱۰۸ هزار نیرو از شهرداری حقوق می‌گیرند و باز هم می‌خواهیم کارهایی نظیر ساماندهی دست‌فروشان را به پیمانکاران یا بخش خصوصی بسپاریم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: ما می‌توانیم برای انجام فعالیت‌ها از ظرفیت موجود در شهرداری که خیلی از آنها توانمند هستند، استفاده کنیم شما به دست خودتان کار را از دست کارکنان و پرسنل شهرداری گرفته و دست آنها را از کار خالی می‌کنید.

وی افزود: شهرداری، سازمان فناوری اطلاعات به این عریض و طویلی دارد اما برای طراحی یک سایت باز هم به بخش خصوصی مراجعه می‌کند.

پس از سخنان نظری، حسن رسولی در موافقت با پیشنهاد دوم آروین اظهار کرد: من اساسا این کار را وظیفه شهرداری نمی‌دانم به این دلیل که نه اختیار قانون را دارد و نه اقتداری دارد که دستگاه‌هایی مثل قوه قضائیه با آن همکاری کنند.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با بیان اینکه وظیفه شهرداری تسهیل‌گری است، گفت: من موافق هستم که کارهایی مثل ساماندهی مشاغل سیار را به مجموعه‌هایی بدهیم که بتوانند در این راستا کارفرمایی کنند ضمن اینکه اگر ۶۸ هزار نیرویی که در شهرداری کار می‌کنند توانمند بودند اکنون وبال شهرداری نبودند.

درنهایت پیشنهاد دوم آروین مبنی بر استفاده از شرکت‌های بخش خصوصی برای ساماندهی مشاغل سیار شهر تهران با ۹ موافق و ۴ مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز