خبرگزاری کار ایران

با دستور وزیر کشور؛

کرمانشاه به جمع کلانشهرهای کشور پیوست

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۹۳۳

وزیر کشور در ابلاغیه ای به استاندار کرمانشاه، از تعیین شهر کرمانشاه به عنوان کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، وزیر کشور در این ابلاغیه به بازوند استاندار کرمانشاه، با اشاره به آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵ ناظر بر جمعیت  ۹۴۶ هزار و ۶۵۱ نفری شهر کرمانشاه و با توجه به آخرین برآورد جمعیت در شهر مذکور توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در دی ماه سال جاری و گزارش جمعیت یک میلیون و هفت هزار و ۱۸ نفری این شهر، اعلام کرد: شهر کرمانشاه در زمره کلانشهرهای کشور قرارگرفته است.

گفتنی است بر اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ ۳۱-۱-۱۳۸۸ با موضوع تعریف مجموعه شهری و تبیین شاخص‌های آن، در صورتی که جمعیت شهر مرکزی هر مجموعه شهری، یک میلیون نفر و یا بیشتر باشد، مجموعه شهری مذکور منطقه کلانشهری نامیده می‌شود. همچنین با توجه به تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، درصورتی که جمعیت شهر، ‌یک میلیون نفر و یا بیشتر باشد شهرمذکورکلان شهر نامیده می‌شود.

شایان ذکر است، پیش از این هشت شهر مشهد، قم، شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز، تهران و کرج به عنوان کلانشهر شناخته می شدند که با تعیین کرمانشاه به عنوان کلانشهر، تعداد کلانشهرای کشور، به ۹ شهر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز