خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

امدادرسانی به ۷۳۳۱۲ نفر در طرح زمستانه/برپایی یک هزار و ۲۴۵ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۰۸۴

رئیس سازمان امداد و نجات با ارائه جزییات طرح امداد و نجات زمستانه گفت: این طرح در مجموع به مدت ۹۲ روز و با بکارگیری ۴ هزار و ۴۲۵ نفر روز نیروی عملیاتی، به صورت سراسری و با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راهور، اورژانس، راهداری اجرا می‌شود.

مرتضی سیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اجرای طرح امداد و نجات زمستانه گفت: در طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر کشور یک هزار و ۲۴۵ پایگاه امداد و نجات (شامل ۵۵۹ پایگاه ثابت و ۶۸۶ پایگاه سیار) به صورت شبانه روزی با استفاده از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۶۴ دستگاه خودروی نجات، ۵۲ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی (آرگو) و پشتیبانی توسط ۲۴ فروند بالگرد و یک هزار و ۳۲۸ دستگاه خودرو‌های کمک دار در طول زمستان ۹۷، خدمات امدادی مورد نیاز را به هموطنان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به عملیات و خدمات امداد و نجات در طرح زمستانه ۱۳۹۷ از ۲۲ آذر ماه تا ۲۰ بهمن خاطرنشان کرد: کل ماموریت امداد و نجات ۵۸۲۹ مورد است که با ۳۰۶۰ مورد که حوادث ترافیکی ۵۲ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات را دربر گرفته است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: حوادث جوی سیل، برف وکولاک و.. ۱۴ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات که ۸۰۳ مورد بوده است را در برگرفته همچنین به ۷۳۳۱۲ نفر امدادرسانی شده است و این نکته حائز اهمیت است که ۸۵ درصد از افراد امدادرسانی شده مربوط به حوادث جوی بوده است.

سلیمی با بیان اینکه ۲۶۹۹ به مراکز درمانی منتقل و ۳۹۷۶ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند تصریح کرد: همچنین ۸۵۱۸ اسکان اضطراری برای افراد در راه مانده و آسیب دیده مهیا شده و عملیات نجات فنی ۶۷۵ مورد بوده که رهاسازی ۱۴۲۰ مصدوم در سوانح ترافیکی انجام شده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این سازمان در طرح زمستانه امداد و نجات ادامه داد: برپایی ۸۴۹ دستگاه چادر، توزیع ۹۶۵۰ تخته پتو، ۲۷۵۱ تخته موکت، ۷۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۸۱۲۲ بسته غذایی، ۳۲۰۰ بطری آب معدنی، ۱۳۱۷۹ قوطی کنسروجات، ۴۸۰۰ قرص نان و سایر اقلام غذایی و زیستی نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان در طرح زمستانه بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به اهداف طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر یادآور شد: کاهش زمان حضور در صحنه حوادث و کاهش آسیب‌های جانی ناشی از حوادث ترافیکی در محور‌های برون شهری، افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی، ارتقاء ایمنی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور و ایجاد آرامش برای مسافران، اسکان، تغذیه و پوشش امدادی مسافران گرفتار در محور‌های مواصلاتی برفگیر، افزایش آمادگی و توان عملیاتی جمعیت هلال احمر در حوادثی همچون سیل، توفان، برف و کولاک و فزایش توانمندی مسافرین زمستانی در مواجه با سوانح مختلف از طریق توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های چندرسانه‌ای همچون کلیپ‌های آموزشی و هشدار‌های ایمنی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز