خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل علائم عمودی راهنمایی و رانندگی شهری تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۸۲

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، دستورالعمل علائم عمودی راهنمایی و رانندگی شهری مورد بحث قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد گفت: در جلسه یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور دستورالعمل علائم عمودی راهنمایی و رانندگی شهری مورد بحث قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده ۹۷ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مکلف شده است ضوابط و دستورالعمل‌های لازم را برای ساماندهی علائم افقی و عمودی در محدوده شهرها تهیه و ابلاغ کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور همچنین اظهار کرد: قبل از تصویب این مصوبه شاهد پراکندگی و ناهماهنگی در نصب علائم در حوزه‌های شهری بودیم؛ لذا می‌بایستی کلیه ضوابط موجود جمع‌آوری و با تطابق آن با ضوابط بین‌المللی، یکسان‌سازی و یکپارچگی برای جلوگیری از سردرگمی رانندگان صورت می‌گرفت. بر این اساس موضوع ساماندهی علائم افقی و عمودی در دستور کار شورا قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات تخصصی و فنی سرانجام پیشنهاد نهایی به تصویب شورا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز