خبرگزاری کار ایران

سالاری مطرح کرد:

ضرورت بازنگری در طرح‌های جامع/ ایجاد حدود ۴۰۰ مال در تهران بدون توجه به طرح تفصیلی

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۲۷۶

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت بازنگری در طرح‌های جامع و تفصیلی برای کاهش چالش‌های ناشی از رشد مگامال‌ها تاکید کرد: با تدوین بسته‌های تشویقی، بخشی از فضاهای تجاری و مال‌ها را به محیط‌های کاری و شرکتی ارزان‌قیمت برای استارتاپ‌ها و کسب و کارهای خرد و متوسط تبدیل کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری در نشست علمی- تخصصی مگامال‌‌‌ها در تهران گفت: به طور کلی نمی‌‌توان گفت مال‌‌ها و مگامال‌‌ها یک تهدید هستند و به صورت صفر و صدی با این پدیده برخورد کرد.

وی ادامه داد: اشکال حدود ۴۰۰ مال ایجاد شده در شهر تهران این است که بدون توجه به طرح تفصیلی و بدون داشتن پیوست‌‌‌‌های مطالعاتی ایجاد شده‌‌اند و در ایجاد آنها صرفا درآمدزایی مدنظر قرار گرفته است.

به گفته این عضو شورای شهر، بر اساس طرح تفصیلی قرار بوده مال‌‌ها بر اساس نیازسنجی محلات ایجاد شوند در حالی که اکنون مال‌‌ها نه در مقیاس محلی که در مقیاس شهر فعالیت می‌‌کنند که تبعات ترافیکی نگران‌‌کننده‌‌ای را نیز ایجاد کرده و سکونتگاه‌‌های آن محلات با مشکلات اساسی مواجه شده‌‌اند.

سالاری با طرح این پرسش که اکنون برای حل این مشکل چه باید کرد؟ اظهار داشت: باید طرح‌‌های جامع و تفصیلی بازنگری شوند و در مورد پهنه‌‌های m و s تجدیدنظر کرد. به طور کلی باید از تدوین طرح‌‌های جامع بلندمدت عبور کنیم و به سمت برنامه‌‌ریزی‌‌های غلتان برویم.

وی یکی دیگر از راه‌های حل چالش مگامال‌‌ها را سخت‌گیری در زمان تصویب پیوست‌‌های مطالعاتی لازم پاساژها و مال دانست و تصریح کرد: شهرداری، عوارض مربوطه را در زمان صدور پروانه دریافت نکند بلکه این عوارض در فرایند بهره‌‌برداری دریافت شود تا منجر به کسب درآمد پایدار برای شهر شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: بخش تولید باید به مال‌‌ها که به فضاهای مصرف تبدیل شده‌‌اند، پیوند داده شوند. اکنون مال‌‌ها تبدیل به مرکز فروش کالاهای برندهای خارجی و خروج ارز از کشور شده و اقتصاد خرد محلات را فلج کرده است در حالی که بر اساس طرح تفصیلی، شهرداری مکلف به تعیین فعالیت‌‌های مجاز به استقرار در محلات و مناطق است.

سالاری اضافه کرد: با تدوین بسته‌‌های تشویقی، بخشی از فضاهای تجاری و مال‌‌ها را به محیط‌‌های کاری و شرکتی ارزان‌‌قیمت برای استارتاپ‌‌ها و کسب و کارهای خرد و متوسط  تبدیل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز