خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از ۱۰۷ واحد مسکونی مددجویی

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۸۶

۱۰۷ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در ستاد بهزیستی استان، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، ۱۰۷ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در ستاد بهزیستی استان، به بهره‌برداری رسید.

در این رویداد که همزمان با پنجمین روز دهه‌ مبارک فجر اتفاق افتاد و نمایندگانی از سپاه شمال شرق کشور و آستان قدس رضوی در آن حضور داشتند، واحدهای مسکونی در ۱۸ شهرستان استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: هر جا صدای محرومیت مددجویان ما بلند می‌شود، سپاه در کنار بهزیستی حضور دارد و در تأمین نیازهای مددجویان، نقش مهمی ایفا می‌کند.

محمد علی کوزه‌گر افزود: به عنوان مثال در زلزله‌کرمانشاه، سپاه حضور فعالی داشت و بهزیستی با کمک این عزیزان ۹۰ درصد اهداف خود در بخش مسکن را محقق ساختند.

وی با ابزار خوشحالی از تفاهم سه جانبه‌ آستان قدس رضوی، سپاه شمال شرق و بهزیستی خراسان رضوی برای کمک به خانه‌دار شدن جمعیت هدف بهزیستی استان گفت: تلاش می‌کنیم این تفاهم را در سطح ملی بین سازمان بهزیستی و آستان قدس رضوی منعقد کنیم تا از ظرفیت این آستان مقدس برای سایر مددجویان کشور بهره‌مند شویم.

وی رسالت سازمان بهزیستی در شرایط فعلی را پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و در وهله‌ی بعد، مداخله و جبران کاستی‌های ناشی از آن برای جامعه‌ی هدف بهزیستی ذکر کرد.

وی گفت: در همین راستا اعتقاد داریم که اگر مسکن و اشتغال برای مددجویان تأمین کنیم در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در این گروه، توفیق خواهیم داشت.

کوزه‌گر با قدردانی از مدیر کل بهزیستی استان و سازمان‌های مشارکت کننده در این طرح گفت: از شرکای اجتماعی خودمان تشکر می‌کنیم و امیدواریم که این همگرایی که در استان وجود دارد به سایر نقاط کشور نیز منتقل شود تا مددجویان از مواهب این همگامی بهر‌ه‌مند گردند.

وی بیان داشت:‌ بسیار خوشحالیم که در ۴۰ سالگی انقلاب، یکصدهزارمین واحد مسکونی مددجویی را تحویل مددجویان بهزیستی دادیم که ۱۰ هزار واحد از این خانه‌ها در سال جاری ساخته و تحویل شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵۰۰ واحد از این خانه‌ها در سطح کشور در دهه‌ مبارک فجر به بهره‌برداری رسیده است که امروز شاهد ۱۰۷ واحد آن در خراسان رضوی هستیم.

کوزه‌گر همچنین یادآور شد: در حال حاضر ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال آینده تحویل مددجویان گردد.

۱۵۶ واحد مسکن جدید را کلنگ زدیم

مدیر کل بهزیستی نیز در این مراسم ضمن تشکر از همکاری و همراهی مدیران و مقامات مسؤول دستگاه‌های مشارکت‌کننده گفت: یاد سردار منصوری را که خدمات بزرگی به این طرح داشتند گرامی می‌‌داریم و از سردار حسن‌زاده و آستان قدس رضوی که کار را با قوت ادامه دادند و ده‌ها مددجو در سراسر استان را از مسکن مناسب برخوردار ساختند تشکر می‌کنیم.

حمیدرضا پوریوسف افزود: از ۱۰۷ واحد بهره‌برداری شده در مراسم امروز ۳۹ واحد حاصل تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه، ۶۵ واحد در قالب سایر تفاهم‌نامه‌ها و برنامه‌های مسکن بهزیستی و ۳ واحد نیز خارج از تفاهم‌نامه‌های سازمانی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین این واحدها مربوط به شهرستان خواف است که ۱۸ واحد در شهر محروم نشتیفان خواف تحویل مددجویان می‌شود که هم‌اکنون از طریق ویدیوکنفرانس، شاهد حضور مسؤولین و ائمه جماعات این شهر هستیم.

وی همچنین یادآور شد: این واحدها حاصل فاز اول تفاهم‌نامه‌ای است که ادامه دارد و ده‌ها واحد در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از بنیاد مسکن به خاطر تسریع در صدور مجوزها و پروانه‌های قانونی این طرح تشکر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری‌های گسترده تری با نهادهای تأثیرگذار استان در رفع نیازهای مددجویان داشته باشیم.

پوریوسف گفت: همین امروز کلنگ‌زنی ۱۶ واحد دیگر در خواف و ۱۴۰ واحد در تربت جام را داریم که با همکاری همین عزیزان و در قالب تفاهم‌نامه‌ی سه جانبه احداث و تحویل مددجویان عزیزمان خواهد شد.

سهم هر شهرستان

شایان ذکر است در برنامه‌ی امروز در شهرستان‌های درگز ۶، بردسکن ۹، تایباد ۸، تربت حیدریه ۶، خواف ۱۸، خوشاب ۱۲، سبزوار ۶، داورزن ۳، بجستان ۲، جوین ۶، جغتای ۲، زاوه ۸، قوچان ۲، گناباد ۴، رشتخوار ۶، خلیل‌آباد ۲ و فیروزه ۶ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی به بهره‌برداری رسید.

همچنین در این ویدیوکنفرانس، رؤسای بهزیستی شهرهای نیشابور، سبزوار، بردسکن، فیروزه، بجستان و خوشاب گفتگوی کوتاهی داشتند و مباحث مسکن مددجویی را مطرح کردند.

گفتگوی ویدیویی امام جمعه نشتیفان، فرماندار خواف، فرمانده سپاه شهرستان و مولوی‌های منطقه نیز از دیگر برنامه‌های مراسم امروز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز