خبرگزاری کار ایران

دیدار نماینده ولی فقیه در حج با حمیرا ریگی

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۵۹

نخستین سفیر زن اهل سنت جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به محل مأموریت خود، با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر لزوم توجه به توسعه مناسبات ایران و برونئی را یادآور شد و معرفی انقلاب اسلامی و ویژگی‌ها و دستاوردهای آن در چهل سال گذشته را ضروری خواند.

وی به شرایط امروز بین‌المللی و فتنه‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه نظام اسلامی و مردم کشورمان اشاره کرد و گفت: تقویت و توسعه ارتباطات و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی باید در اولویت قرار گیرد و با توجه به سابقه روابط تهران و دارالسلام، برونئی می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری در ایران مشارکت کند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی برای همکاری در حوزه حج بین دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این حوزه با برونئی همکاری و تجربیات خود را به این کشور منتقل کند.

حمیرا ریگی، سفیر ایران در برونئی نیز گزارشی از آخرین وضعیت روابط و مناسبات تهران _ دارالسلام ارائه و ابراز امیدواری کرد که بتواند در دوره مأموریت خود روابط و مناسبات دو کشور مسلمان را هرچه بیشتر تحکیم و تقویت بخشد.

وی نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به وحدت را یادآور شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم توجه به موضوع تقریب و مقابله با افراط‌گرایی، معرفی نگاه اسلام به زن و بیان پیشرفت‌ها و معرفی زیبایی‌های کشورمان توسط نمایندگان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید و تصریح کرد: نگاه اسلام به زن نگاه رو به رشدی است که با تمام دنیا تفاوت دارد و طرح آن در کشورهای دیگر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز