خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده:

آیین‌نامه معاملاتی شرکت‌های تابعه شهرداری باید به تصویب شورا برسد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۵۴۷

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: آیین‌نامه معاملاتی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری به صورت تیپ یا مجزا باید به تصویب شورا برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده صبح امروز در یکصد و بیست و دومین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه اساسنامه نمونه سازمان‌های شهرداری تهران و در مخالفت با پیشنهاد حذف تصویب آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری در صحن شورای شهر گفت: یکی از موضوعاتی که در ماه‌های اول شروع به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران تصویب کردیم، بحث واگذاری و بهره‌برداری از املاک بود. طبق این مصوبه هر گونه واگذاری و بهره‌برداری از املاک باید به صورت لایحه به شورا آمده و بعد از تصویب در شورا واگذار شود.

وی ادامه داد: این مصوبه برای آن بود که در آیین‌نامه معاملاتی‌ سازمان املاک، بخشی که در قانون شهرداری‌ها صراحت دارد؛ واگذاری املاک باید به تصویب انجمن شهر برسد وجود نداشت، لذا املاک بدون تصویب شورا واگذار شد. اگرچه سازمان املاک طبق آیین نامه خود عمل کرده است.

رییس کمیته نظارت شورای شهر با بیان اینکه اگر آیین‌نامه معاملاتی سازمان املاک در شورا تصویب می‌شد؛ قطعا بند قانونی در آیین نامه لحاظ می‌شد، گفت: آیین‌نامه معاملات یا باید به صورت تیپ باشد و در شورا به تصویب برسد یا اگر به صورت تیپ ارائه نمی‌شود، باید تک تک آیین‌نامه معاملاتی سازمان‌ها و شرکت‌ها به صحن شورا آمده و به تایید برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز