خبرگزاری کار ایران

کریمی:

۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس خارج از کشور تحصیل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۵۴۲

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۹۳ دانش آموز اتباع در ۲۸ هزار مدرسه در سرتاسر کشور مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری چهل سالگی انقلاب که ظهر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: ما ۹ مدرسه پیش از انقلاب در خارج از کشور داشتیم، اما اکنون ۱۱۴ مدرسه در ۵۴ کشور با حدود ۱۴ هزار دانش آموز داریم.

وی ادامه داد: طی چهل سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ هزار پرونده تحصیلی را تطبیق داده‌ایم تا تسهیلات لازم برای خارجی‌های داخل ایران فراهم شود. همچنین ۵۰ مدرسه با نظام آموزشی کشور‌های دیگر مانند کویت، لبنان، افغانستان و غیره داریم. برای اتباع خارجی که در ایران هستند و فرزندشان بعد‌ها به کشور می‌آید، حدود ۲۵ مدرسه بین الملل و ۴۰ تقاضا برای تاسیس مدرسه بین الملل در خارج و داخل کشور وجود دارد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ مدرسه در خارج از کشور وجود دارد، گفت: برای مدارسی که از نظام آموزشی بهره‌مند می‌شوند امتیازاتی برای حضور در دانشگاه‌های ایران در نظر می‌گیریم. علاوه بر این ما به دنبال دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر محصلی فارغ از شرایط نباید خارج از مدرسه بماند، شاهد جهش در تعداد دانش آموزان پناهنده هستیم و ۴۹۳ هزار دانش آموز در ۲۸ هزار مدرسه در سرتاسر کشور مشغول تحصیل هستند. این در حالی است که پناهندگان در سایر کشور‌ها محدودیت‌هایی دارند، اما در جمهوری اسلامی خدمات مطابق با سایر شهروندان است.

 کریمی ادامه داد: مدارس ما مشکل خاصی در قطر نداشتند، اما در امارات برای ۲ مدرسه شارجه و ابوظبی مشکلاتی به وجود آمد. فکر می‌کنم با تعاملات خوب بتوانیم سال آینده مدرسه شارجه را مجددا باز کنیم. مشکل ابوظبی هم تا ۸۰ درصد حل و فصل شده است، اما به دلیل اینکه دانش آموزان به مدارس دبی رفته بودند ضرورت ایجاب می‌کرد تا در این ایام فعالیت در ابوظبی انجام نشود. نا گفته نماند در قطر ۸۲۵ دانش آموز داریم که ۴۴۲ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۱۸۷ دانش آموز در مقطع متوسطه اول، ۱۳۹ دانش آموز در متوسطه دوم و ۵۶ هنرجو در شاخه کاردانش تحصیل می‌کنند.

کریمی به آمار کلی دانش آموزان در مدارس خارج از کشور اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۵۷۷ دانش آموز محصل در امارات ۱۲۹۶ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۶۴۳ در متوسطه اول، ۳۷ دانش آموز در شاخه کاردانش و ۶۹۱ در متوسطه دوم تحصیل می‌کنند. همچنین در در کویت از ۲۰۳۰ دانش آموز، ۹۸۸ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۶۷۲ در مقطع متوسطه اول، ۲۹۲ دانش آموز در متوسطه دوم و ۷۸ هنر جو در شاخه کاردانش مشغول تحصیل هستند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه ۱۷۷۰ دانش آموز در کشور‌های اروپایی تحصیل می‌کنند، گفت: ۱۲۲۳ در مقطع ابتدایی، ۳۴۳ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۲۹۴ دانس آموز در متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز