خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران خبر داد:

ساماندهی کودکان کار و خیابان تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۵۲

استاندار تهران گفت: تلاش می‌کنیم موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان تا پایان سال و در اسفندماه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های استانداری درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: امروزه در نظام تصمیم گیری شناخت چالش و همچنین اطلاع یافتن از ظرفیت‌های نسبی هر اقلیمی می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری صحیحی برای ارتقا بخشیدن به کیفیت خدمات و همچنین ارتقاء خدمات رفاهی برای همه شهروندان باشد. اسنادی که همکاران ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری صاحبنظران دانشگاهی و استانداری تهران تهیه کرده‌اند در همین راستا بوده و کمک می‌کند تا ما بتوانیم ظرفیت‌های نسبی استان را احصا و بر اساس آن چالش‌ها و مشکلاتی را که فراروی زندگی مردم قرار دارد را رفع و نسبت به ارتقاء بخشیدن خدمات استان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در این اسناد ظرفیت‌های شهرستان‌های ۱۶ گانه استان به طور کامل مشخص شده است در این سند اقدامات اولویت بندی شده و تلاش می‌کنیم بر اساس این نقشه راه خدمات با کیفیت‌تری را به مردم ارائه دهیم.

استاندار تهران با اشاره به تدوین سند آسیب‌های اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: این سند برای کنترل و مهار و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تهران در نظر گرفته شده است. آسیب‌های اجتماعی در استان تهران مختص شهروندان و مردم این استان نیست بلکه تجمیع شده از سریز آسیب‌های اجتماعی از سایر استان‌هاست که نهایتا به این استان مهاجرت می‌کنند.

بند‌پی با اشاره اولویت برنامه‌های استانداری در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: اولویت ما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کاهش نرخ شیوع اعتیاد است. براساس برنامه ششم باید بتوانیم راه‌اندازی مراکز جامع صیانت و توانمندسازی افرادی که دچار این معضل شده‌اند را در اولویت قرار دهیم همچنین راهکارهای نوین برای درمان این افراد را در دستور کار قرار داده‌ایم البته پیشگیری جزء اولویت‌های ما در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به معضل طلاق گفت: برای کاهش طلاق نیز مشاوره‌های مختلفی با همکاری سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان، کمیته امداد را در دستور کار قرار داده‌ایم تا با اجرایی کردن و عملیاتی کردن این اسناد آنچه را که قانون تکلیف کرده و در برنامه ششم تاکید شده است بتوانیم سالانه ۵ درصد آسیب های اجتماعی را کاهش بدهیم.

استاندار تهران در خصوص اجرایی شدن سند توسعه استان تهران گفت: اگر بودجه ۹۸ را ملاحظه کنید می‌بینید که بر اساس پیگیری‌هایی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صورت گرفته است بر اساس آلارم هایی که از این اسناد برداشت شده پیشنهاد بودجه سال ۹۸ در راستای عملیاتی کردن این اسناد در دستور کار قرار گرفته است. ما مقابله با آسیب‌های اجتماعی را آغاز کرده‌ایم و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع آوری معتادان متجاهر را در دو الی سه روز گذشته انجام داده‌ایم و اقداماتی هم در خصوص سم زدایی و حمایتهای روانی و هم ارتقاء مهارت آموزی آنها در دستور کار قرار گرفته است. همچنین بحث کودکان کار و خیابان هم تا قبل از پایان سال و در همین اسفند ماه نسبت به پذیرش و ساماند‌هی آنها اقداماتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این سند می‌تواند یک نقشه راه مبتنی بر علم و شواهد را پیش روی تصمیمات اجرایی قرار دهد و هر دستگاهی براساس مسئولیتی که عهده‌دار است از اقدامات جزیره‌ای پرهیز کرده و با یک هم‌افزایی شرایطی را فراهم کرده که زمینه تحقق بخشی عملی این اسناد آماده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز